• ebben

Kläder till dagis? Lista tack.

Alltså:vet att det florerat liknande trådar,men hittade inget bra då jag sökte......
    NU vill jag att ni som har dagisbarn ger mig en lista.
    På kläder som behövs då man har barn på dagis.
    jag har ingen erfarenhet av det!
    O om ca 5 veckor börjar BÅDA mina småpojkar samtidigt!?
    Måste ju se till att det finns bra plagg!! O flera antagligen så jag inte måste fara fram o tillbaka med allt!
    Tipsa mig på en enkel lista tack! (ni som är proffs )

• Svar på tråden Kläder till dagis? Lista tack.
  • JohPet

Lägger till bland favoriter och väntar med spänning på listan...

• Niinaaa

Typ lite av allt.

Ombyten. Kläder för varma dagar & kalla dagar, för regn & snö.
    Stövlar.
    Glad

Jag brukar skicka med en ryggsäck för varje dag. Så mycket som försvinner annars.

• ebben

Niinaaa-jag kommer att ha det liggandes där! kan eller VILL inte packa med för varje dag.......

• Engel och Noels mamma

Gummistövlar
    keps/solhatt/mössa
    regnkläder
    varm tröja
    extra kläder (lite olika vad det är för årstid)

Namna ALLA kläder

Mamma till underbara pojkar
  • Miss Lau

Vi har korgar med extrakläder på förskolan. Där ligger några tröjor, två par byxor och lite strumpor.  Sen har barnen regnkläder, stövlar och andra ytterkläder på sina platser.

Mitt tips är att skaffa ordentliga och bra funktionskläder eftersom barnen är ute mycket.

• ebben

valmar-men bör man ha ett regnställ där alltid,o ett hemma liksom? För det kan ju börja regna plötsligt mitt på dagen......
    alltså att se till att de har 2 par var!?
    O samma m stövlar då?

• Miss Lau
    ebben skrev 2007-07-12 14:25:31 följande:
    valmar-men bör man ha ett regnställ där alltid,o ett hemma liksom? För det kan ju börja regna plötsligt mitt på dagen......alltså att se till att de har 2 par var!?O samma m stövlar då?
    Endel tycker att det är viktigt att ha två uppsättningar, men jag har aldrig tyckt det. Vi har bara haft en uppsättning regnkläder och stövlar och de är på förskolan. Ösregnar det på eftermiddagen när vi ska hem har barnen de på sig och på fredagar tar vi med regnkläder hem om vi tror att det ska börja regna inte annars. Och ofta måste de ändå hem för att tvättas på helgen.
  • tessan27

Vi har dottern på förskolan och jag jobbar på förskola. Det som jag tycker är viktigt är att man har kläder efter väder.

*Regnkläder och stövlar som alltid finns på plats
    *Vindjacka, överdragsbyxor när det blir höst
    *Någon tjockare tröja typ fleece att ha under jackan om det blir lite kallare
    *Mössa/keps/solhatt efter väder. Bommulsmössor som andas, tjockare mössa på vintern
    *Vantar, tumvantar osm barnet kan greppa med. Tunna och tjocka. Ha något par att byta med om de blir blöta.
    *Overall till vinter, gärna ny om det är en bävernylon. Håller inte värmen så bra om de har några säsonger på nacken. Själv köper jag Reima Tec. Håller värmen och står emot väta.
    *Flera ombyten, typ t-shirts, tröjor, byxor, strumpor *Kalsonger/trosor om barnet ej har blöja, många par.
    *Skor efter väder, som är relativt lätta att ta på och av för barnet.
    Ja, vad mer...

Kommer inte på nått mer nu.

• ryne

Stölvar
    Regnkläder
    Extrakläder ( tröja, t-shirts, byxor, strumpor)
    Solhatt / keps
    Jacka

Det är vad min dotter har i sin korg på dagis

• ebben

hur brukar dagispersonal göra? Nu när vi ska prata om inskolning mm,tror ni att de har lista på kläder/saker man behöver då? är det så dagisar brukar göra? eller är det helt upp till föräldrar?
    Om jag BER de om en sån lista,tror ni i så fall de kan ge mig det? På vad just DE tycker att man bör ha?

Svar på tråden Kläder till dagis? Lista tack.