• ebben

Kläder till dagis? Lista tack.

Alltså:vet att det florerat liknande trådar,men hittade inget bra då jag sökte......
    NU vill jag att ni som har dagisbarn ger mig en lista.
    På kläder som behövs då man har barn på dagis.
    jag har ingen erfarenhet av det!
    O om ca 5 veckor börjar BÅDA mina småpojkar samtidigt!?
    Måste ju se till att det finns bra plagg!! O flera antagligen så jag inte måste fara fram o tillbaka med allt!
    Tipsa mig på en enkel lista tack! (ni som är proffs )

• Svar på tråden Kläder till dagis? Lista tack.
  • ebben

Niinaaa-jag kommer att ha det liggandes där! kan eller VILL inte packa med för varje dag.......

• ebben

valmar-men bör man ha ett regnställ där alltid,o ett hemma liksom? För det kan ju börja regna plötsligt mitt på dagen......
    alltså att se till att de har 2 par var!?
    O samma m stövlar då?

• ebben

hur brukar dagispersonal göra? Nu när vi ska prata om inskolning mm,tror ni att de har lista på kläder/saker man behöver då? är det så dagisar brukar göra? eller är det helt upp till föräldrar?
    Om jag BER de om en sån lista,tror ni i så fall de kan ge mig det? På vad just DE tycker att man bör ha?

• ebben

men säj att man har regnkläder på dagiset,o så far man hem efter dagislutet o då har man regnkläderna där.Så när man väl är hemma kanske det börjar regna,jaha-då har man inga kläder o barnen kan inte vara ute?
    Tja,jag svammlar antagligen,men jag VET verkligen inte hur man gör med dagisbarn .....
    Pojkarna kommer ju att vara 3år o 1månad,o den andra 1år o 9 mån.

• ebben

Jisses,jag får små ångest över detta!!
    Ärligt,jag KAN inte sånt här.......När man bara är hemma så är det en helt annan sak....även om de är ute,men då har man ju huset att gå in i om de skulle bli kalla eller blöta mm.
    Fy.....jag kommer att bli psykiskt sjuk innan de ens börjar på dagis!!

• ebben

Ceejay-hehe,ja kanske det...Men mina vildingar ÄR gärna ute hela dagar!!
    jaja,det får bli som det blir...Bara vänta o se o ha ett regnställ att börja med,o sen köpa till om man märker att det behövs.
    Tackar alla.......

• ebben

sen kommer jag inte jobba heltid,utan ca halvtid...
    Så jag kanske inte alltid har så långa dagar-det VET jag inte ens,har ingen jobbschema ens.
    Blir mycket på en gång.
    Allt detta+ börja på nytt jobb,vet än inte var o hur eller NÅT,plus att barnen ju ska in o komma sig tillrätta!

• ebben

valmar-nä,även om JAG är inne o fixar mat mm,så är barnen ute! vi har inhängnad gård o sandlåda,rutchkana,o gungor...så de är ofta ute själva+att jag ju ser de o hör de......
    Så nä,ni har rätt,VI är inte ute i regn på EM,men DE är det ofta .....

• ebben

Tack för stöd i all ångest......
    Men som sagt-det är väl bara jag som "hetsar" upp mig över detta.
    Kommer säkert att bli bra......Men jag hade min dotter på dagis ca 3 månader bara o det för typ 10 år sen!? Så det minns jag inte ens mycket av.......

• ebben

O förresten? Hm.....Är det bara vi som är ute i regn?? hehe ,verkar vara konstigt lpter det som? .
    "finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder" .

• ebben

vi har en textilpenna,o märker på det viset!

• ebben

Tack för tips..Jag o min dagisångest får nog överlämna det där till mannen-han är lite mer "sansad"! Dock snålare så han lär inte tycka att de behöver nånting......... .

Svar på tråden Kläder till dagis? Lista tack.