Inlägg från: MuminMy |Visa alla inlägg
  • MuminMy

Kläder till dagis? Lista tack.

många par vantar behövs, gärna ett par galonvantar för kalla höstdagar
    fodrat regnställ
    ofodrat regnställ / ställ i funktionsmaterial, t.ex. från pop
    fodrade regnstövlar / skor i goretex
    ofodrade regnstövlar
    extra kläder, jag har lite som jag köpt begagnat som extra på dagis, brukar ligga ett par vanliga byxor, ett par joggingbyxor och 2 par tröjor där. tar med nytt om han använt något.
    Mössor, jag har haft en superbra mössa från kik-kid som är som en hjälmmössa utan snodd, går ner bra över öronen. Vintermössa från reima med knyt under hakan.
    Till vintern: overall (jag hade en reima som han åkte till och från dagis i så behövde vi bara en)
    Blöjor och ev. salva om du har någon speciell. Kolla vad de använder vid blöjbyte så de inte har något du inte vill att de ska använda på ditt barn.
    Napp och snutte/nalle
    ev. drickmugg om ditt barn fortfarande använder det (vårt dagis hade bara utan drickstopp och det fixade inte vår son när han började).
    Ryggsäck - hade vi inte först men det är jättebra att ha för småsaker som ska dit och hem och papper och sånt Vi har en minikånken från fjällräven.

Vi märker med "tagit"-pluppar så kan man lätt ta bort märkningen sedan, skor etc märks med märkpenna (kostade 20

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Kläder till dagis? Lista tack.