• Ameos

Ett täcke eller två - vad är egentligen bäst?

Sambon och jag är äntligen på väg att köpa dubbelsäng eftersom det börjar bli lite väl trångt i vår 120 cm-säng. Tänk att en 1-åring kan ta en sådan plats!

Men eftersom vi är noviser på det här med dubbelsäng, så undrar jag vad som egentligen är bäst, att ha ett stort täcke eller två mindre? Vad har ni och varför? Och vad är egentligen brukligt?

• Svar på tråden Ett täcke eller två - vad är egentligen bäst?
  • madeleine82

vi har var sitt men delar ibland(min pojk är en virvel vind i sängen,(soffan lockar ibland)...beror ju på hur varmt/kallt det är...om man fryser/svettas olika mycket..men ett varsitt täcke tycker jag absolut...iaf hos oss... sen kan man ju avgöra hur man vill ha det i situtationen =))))

• Canberra

Vi har ett jattetacke, det blev kompromissen for oss. Hade ett vanligt dubbelsangstacke i borjan men det fungerade inte sa bra... min man snor garna at sig hela tacket och snurrar in sig som en kaldolme ;) sa jag vaknade alltid av att inte ha nat tacke alls. Inte sa roligt eftersom jag alltid ar den mest frusna av oss dessutom.

Jag foreslog tva enkeltacken men det ville inte maken alls! Det var "inte romantiskt" och da kunde vi lika garna sova i separata sangar menade han... (garna for mig iofs, jag sover alltid battre i egen sang..!). Sa det blev ett king size-tacke med gott om plats bade for mig att gora hus at fotterna - viktigt aret om! :) :) och for honom att snurra in sig i.

• tingeling 74

Ett jätte täcke så klart, helmysigt om man vill vara nära och tillräckligt stort när man vill sova på sitt håll..ett par barn får oxå plats... :)

• Anneli Loke

hade ett täcke innan, men jag har alltid tyckte att det inte finns lika mycket snygga sängkläder att köpa till ett, som det gör det till 2, kanske ändrar sig snart..?

• mimmi006

Absolut två täcken! Vi gosar under ett täcke, men det finns ett till om man vill sno in sig ! Jag vill ha ett supertjockt duntäcke, min man vill ha ett tunnt sommartäcke...

• Lixie

Ett dubbeltäcke!! Då kommer man ju jättenära varandra och kan känna den andre även om det inte är "meningen" lite då och då! Då ska man givetvis ha en dubbelsäng med en bäddmadrass så man inte hamnar i någon vidrig skarv förstås! Nu är vi väldigt kära och nära varandra och skulle inte kunna tänka oss att sova med "eget" täcke så när vi åker bort så delar vi på en liten säng och ett litet täcke....KÄnns fantastiskt att känna så efter över 6 år, två (snart tre! :)) barn!!!Jag tror att det kan vara närheten som gör att man kan fortsätta vara kär!!! :)

• olpansfamilj

delar ett stort=) Nackdelen kan vara för bebban som sover i mitten, kan bli varmt=)
    Idag finns det dubbel lakan överallt.

• Vildblomman

vi har varsit... när vi hade dubbeltäcke snodde sambon hela.. lade ner ena delen på golvet och sov med min sida,, sov jätte dåligt, för jag vaknade hela tiden och fick dra tillbacka täcket.. sedan bytte vi till två täcken, myser fortfaraden under ett men jag kan sova hela natten för jag har ett eget täcke

• maskrosen77

vi har ett täcke. Enda nackdelen tycker jag är att det är så dyrt med påslakan.

Svar på tråden Ett täcke eller två - vad är egentligen bäst?