funderingar kring bonusbarn och gemensamma barn
Jag är 29 år och har de senaste åren börjat längta mer o mer efter ett litet knytte att ödsla all min tid och kärlek på.
Jag separerade i slutet av förra året från min dåvarande pojkvän sedan 3 år tillbaka, vi hade köpt ett hus och planerade en framtid med familj, av olika anledningar som jag inte behöver gå in på här så sprack det och jag flyttade ut.
Har varit singel i ca ett halvår sedan dess men har nu träffat en ny man.
Han är något äldre än mig och har redan 3 barn sedan tidigare.
Han är underbar och vi klickar på alla sätt och vis.
Trots att det är så tidigt i vårt förhållande så kan jag mycket väl se honom som far till mina barn i framtiden. Han är underbar på alla sätt och vis och en fantastisk far för sina barn, som också är härliga.
Så egentligen borde det väl inte vara några problem eller hur..
men ändå känner jag att det är jobbigt, han har redan tre änglar som är hans ögonstenar.. vore det inte skönare att hitta en man utan barn som kan lägga alla tid och kärlek på vårt gemensamma barn, och inte behöva slåss om uppmärksamheten med de tre han redan har.
Och rent ekonomiskt, hur får man det att gå ihop, ingen av oss är speciellt rik, och det kostar pengar att ha barn.
Men jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är jobbigt att han redan har tre barn.
Ibland får jag så dåligt samvete för att jag önskar att han inte hade några barn. Det är ju inte barnen i sig jag önskar bort för de är jättehärliga barn. Det är bara själva situationen, det är ju inte det ideala att träffa en man som redan har tre barn. Men jag älskar honom. inte kan jag väl då ge upp den kärleken och jaga vidare efter en man som inte har några barn..
Jag vet egentligen inte vilken frågeställning jag ville ha här, men jag skulle uppskatta lite tankar kring ämnet.
Jag är rädd och förvirrad och skulle behöva en del synpunkter.