• Severus

Kul eller opassande ringsignal??

Idag när jag var ute och fixade på tomten hörde jag ena grannens ringsignal till mobilen.
    Det lät som en riktig polisradio och sedan hördes en "polis" som sa "Det gäller 2 negerungar som stulit en glassbil" och sedan hördes polisradioljudet igen.

Jag blev paff, först lät det som en riktig polisradio, de där omisskännliga ljuden.
    Men jag tyckte inte snacket som kom var direkt roligt, snarare tvärtom.

Vad tycker ni?
    Kul plojgrej eller totalt opassande??

• Svar på tråden Kul eller opassande ringsignal??
  • Anna81

Jag tycker inte alls det var kul, skulle nog sluta hälsa på den grannen nästan. Usch!

• Severus
    Anna81 skrev 2007-07-20 20:30:16 följande:
    Jag tycker inte alls det var kul, skulle nog sluta hälsa på den grannen nästan. Usch!
    Skulle varit roligare om det var som ett "riktigt" polismeddelande utan rasistiska undertoner.
    Varför måste ordet "negerungar" var med?
    Funkar inte ordet "ungar" bara?
  • Snufserufs

Ja man får ju inte säga ordet neger i Sverige!
    Då är man ju rasist!

• Snufserufs

Älskarbebisar
    Det stämmer!

• Anna81
    Severus skrev 2007-07-20 20:32:40 följande:
    Skulle varit roligare om det var som ett "riktigt" polismeddelande utan rasistiska undertoner.Varför måste ordet "negerungar" var med?Funkar inte ordet "ungar" bara?
    Ja precis, förstår inte alls det roliga. Jag hade inte tyckt att det var kul om dom sa svenneungar heller.
  • Kjelle

Instämmer.
    Varför ska det vara så svårt att kunna ha ett "vårdat" språk?
    Att alltid ord som "neger", "svartskalle",, "bögjävel" "hora" mm ska vara med för att bli kul??

Kan man inte skämta utan dessa ord??

Anna81 skrev 2007-08-02 10:12:11 följande:
    Ja precis, förstår inte alls det roliga. Jag hade inte tyckt att det var kul om dom sa svenneungar heller.
  • drSteffo
    Kjelle skrev 2007-08-02 19:09:06 följande:
    Instämmer.Varför ska det vara så svårt att kunna ha ett "vårdat" språk?Att alltid ord som "neger", "svartskalle",, "bögjävel" "hora" mm ska vara med för att bli kul??Kan man inte skämta utan dessa ord??
    Självklart kan man skämta utan att använda sådana ord. Jag skulle nog våga hävda att 99,9% av alla skämt inte innehåller de orden. Men vissa skämt blir roliga om man använder dem.
  • Kjelle

Ok...

drSteffo skrev 2007-08-02 19:23:38 följande:
    Men vissa skämt blir roliga om man använder dem.
Svar på tråden Kul eller opassande ringsignal??