Newfoundland
Någon som vet några bra faktasidor denna ras eller har en sådan hund?
Någon som vet några bra faktasidor denna ras eller har en sådan hund?
Tack :)
Någon mer som ahr tips på hemsida lr erfarenhet själv?
haha jo d kan jag tänka mig!
vill mer veta hur dom är att ha och vad dom vill ah för yp av motion o så ..
Någon??
Topdog. Tack för ditt svar :)
Annnan. Har gjort de med hittar inga bra sidor som d står d jag vill veta tyvär..
Någon mer som vet något den här rasen? *Puffar*
Jag vill veta hur man tar hand om dom på bästa sätt .. hur mkt motion o mat o så
Tack alla ni som tagit er tid att svara :) Om det är någon mer som har råd eller tips skriv gärna!
Anledningen till mina frågor är att jag ska hämta en "nuffe" hund på lördag han heter Love och är fyra år gammal, jag känner familjen som har honom (dom har min häst på foder) Till en början ska vi låna honom men om vi trivs me varandra kommer han skrivas över på mig o min sambo.
Anledningen till att dom vill "ge bort" honom är att dom har två andra hundar som han inte kommer överens med, vilket resulterar i att love får sitta mest fastspänd i ett koppel på gården och dom känner att dom vill att han ska komma till någon som har mer tid för honom eftersom han är så social o snäll han "problem" är att han blir överglad när det kommer folk och hoppar men jag tror det kan ha o göra med bristen på uppmärksamhet eftersom han både lever o sover ute nästan året om nu, blir kanske lite annorlunda när han får vara med oss nästan hela tiden.
Jag har har aldrig haft en "nuffe" förut men där imot andra hundar, längtar tills på lördag :)
Vill veta ALLT .. tips hur man tar hand om dom o osv.. vad gillar o inte gillar =) ALLLLLT