Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym

Normalvikt?

Måste fråga...
    Alla säger att jag är smal, men jag själv tycker mer att jag är normal, och nästintill lite småmullig men det gillar jag bara
    Men hur är det jag är 174 cm och väger 56 kg...
    Är det för mkt, för lite eller normalt??
    Bara nyfiken för har ingen koll på vad jag BORDE väga

Fick barn för 16 månader och väger nu lika mkt som innan grav..

• Svar på tråden Normalvikt?
  • Tessideluxe

Skämtar du? Tror du att 56 kilo till 174 cm är för mycket?!
    Antingen går du med håven så att folk ska säga: Å, nej, du är inte alls mullig, du är jättesmal!, eller så kanske du borde gå och prata med någon om din kroppsuppfattning.

Enligt BMI är du underviktig, vilket kanske kan vara värt att tänka på.

• Cinnalinna

Låter som om du har en skev självbild.

Du måste vara väldigt smal.

• Anonym

Va!?? varifrån fick du att jag har konstig kroppsuppfattning ifrån? ( med snäll ton )
    Som sagt trivs bra med min kropp, bara att jag inte känner mig överdrivet smal..
    Som vissa verkar tycka utan att jag säger min vikt..

• Anonym

Stephan Rössner säger att gränsen för undervikt går vid 19.9. Själv väger jag 55 och är 164 cm. Jag har BMI 20.1 och vill INTE bli smalare.

• Valkyriah

tycker det är svårt att säga bara genom att veta din vikt och längd,det säger egentligen inte så mycket,skulle varit bättre att se en bild på dig isåfall,men du är ju defenitift inte tjock.

jag är 170 och brukar ligga mellan 54-56 och tycker att jag är lagom enligt mig.....

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Anonym

Kan nog ta tillbaka att jag tycker att jag är "småmullig" men känner mig iaf helt NORMAL och inte pinnsmal

• Tessideluxe

Ja, men om folk säger det, kan det inte ligga något i det då?
    Att du verkar ha en skev kroppsuppfattning betyder ju att du ser en sak i spegeln (en småmullig tjej) medan andra ser en smal tjej. Och när du berättar om din längd/vikt så verkar det ju som du inte ser samma saker som din omgivning = en skev kroppsuppfattning.

Menar inte att du är korkad eller så. De allra flesta har faktiskt en skev kroppsuppfattning i varierande grad.

• Anonym

Lagom vikt brukar stämma på de flesta är............längden tex 1,70 lång ............killar då 70 kg lagom och för tjejer -10 kg alltså 60 kg lagom!

MEN sedan beror det på benstomme, kroppsform osv. man kan ju ha spinkiga ben men större överkropp osv.........

OCh man ska inte bry sig vad andra tycker utan vad som känns bäst för en själv

• Anonym (olika)

ja det beror ju så mycket på hur dan kropp du har. Tunt eller kraftigt skelett? Mycket eller lite muskler?
    Jag och en klasskompis var lika långa i högstadiet och vägde oftast lika mycket. Det skilde bara nåt kg hit eller dit.
    Men jag såg alltid mycket smalare ut än henne. Hon var tunnare i kroppen men hade mer underhudsfett.... jag var mer vältränad och med ganska grov benstomme, såg jag såg himla smal ut.

Så man kan inte säga att si eller så mycket ska man väga till just den längden.

Svar på tråden Normalvikt?