• Anonym

Normalvikt?

Måste fråga...
    Alla säger att jag är smal, men jag själv tycker mer att jag är normal, och nästintill lite småmullig men det gillar jag bara
    Men hur är det jag är 174 cm och väger 56 kg...
    Är det för mkt, för lite eller normalt??
    Bara nyfiken för har ingen koll på vad jag BORDE väga

Fick barn för 16 månader och väger nu lika mkt som innan grav..

• Svar på tråden Normalvikt?
  • Anonym

Va!?? varifrån fick du att jag har konstig kroppsuppfattning ifrån? ( med snäll ton )
    Som sagt trivs bra med min kropp, bara att jag inte känner mig överdrivet smal..
    Som vissa verkar tycka utan att jag säger min vikt..

• Anonym

Stephan Rössner säger att gränsen för undervikt går vid 19.9. Själv väger jag 55 och är 164 cm. Jag har BMI 20.1 och vill INTE bli smalare.

• Anonym

Kan nog ta tillbaka att jag tycker att jag är "småmullig" men känner mig iaf helt NORMAL och inte pinnsmal

• Anonym

Lagom vikt brukar stämma på de flesta är............längden tex 1,70 lång ............killar då 70 kg lagom och för tjejer -10 kg alltså 60 kg lagom!

MEN sedan beror det på benstomme, kroppsform osv. man kan ju ha spinkiga ben men större överkropp osv.........

OCh man ska inte bry sig vad andra tycker utan vad som känns bäst för en själv

• Anonym

Ja min kropp... har väldigt utstående kraftiga nyckelben, dom sticker verkligen ut mycket.. och det ser jag ju själv, men resten är väl liksom normalt...
    Jag själv tycker jag har mycket höfter och lite att ta på från magen..

• Anonym
    Anonym skrev 2007-07-15 13:08:06 följande:
    Lagom vikt brukar stämma på de flesta är............längden tex 1,70 lång ............killar då 70 kg lagom och för tjejer -10 kg alltså 60 kg lagom! MEN sedan beror det på benstomme, kroppsform osv. man kan ju ha spinkiga ben men större överkropp osv.........OCh man ska inte bry sig vad andra tycker utan vad som känns bäst för en själv
    enligt den teorin skulle jag väga 58 kg, det är ju hur lite som helst, väger nu 80 och trivs som fisken i vattnet med den vikten...
Svar på tråden Normalvikt?