• yoshi2007

Mammor eller blivande mammor i Knivsta med omnejd?

Jag undrar om det finns blivande mammor eller kanske mammor i Knivsta området?
    Vi kommer att flytta till Alsike 1 okt. Jag har bf 12 sep så vi har verkligen något att se framemot, både bebis och flytt.
    Min man har dessutom 3 barn sen tidigare. En pojke född -01, två flickor födda -03 och -04.

Kul om man kunde lära känna lite folk i området.

• Svar på tråden Mammor eller blivande mammor i Knivsta med omnejd?
  • camilla9

idag så köpte ett par kompisar till oss hus i Alsike, det ska bli roligt att det kommer lite folk som man känner.

Mamma till Felicia och Stina
  • yoshi2007

Vad kul. Är det också en barnfamilj eller?

• Bästamorsan

Yoshi: tihi tror att det e krav på att man har små barn
    om man ska få köpa hus i alsike haha

Vet ni hur det är med tider på dagis i Alsike?
    Här i Knivsta har många dagis öppet bara mellan 7-17.
    Hur fungerar det om man jobbar heltid =) tex båda dagtid
    eller om man är ensam med barnen???
    Tycker iofs det e bra att det verkar vara så få som har
    barnen på dagis så långa dagar...
    Min bild har nämligen varit att Knivsta/Alsike består av
    långpendlande heltidsarbetande inom data människor med 2 små barn =)
    Men verkar ju ha helt fel tihi
    Tji fick jag!

• camilla9
    yoshi2007 skrev 2007-08-16 18:15:04 följande:
    Vad kul. Är det också en barnfamilj eller?
    japp dem har en son på 2 ½ år
  • Tesa80

Hejsan.
    Här e kompisarna till Camilla9. Vi har idag skrivit på kontraktet å inflyttning sker den 26 okt eller kommande helg där omkring.
    Vi har som dag var en son på 2 1/2 år.
    Jag trodde inte själv att jag skulle gilla Alsike men det gick inte att inte gilla. Vi bor nu i Upplands Väsby 2 minuter från centum. Vi kommer att spara in så mycket pengar genom att flytta ut en bit.
    Hoppas vi ses!

• as1981

Hej är ny inflyttad i knivsta och har en dotter som heter rebecka som är 5 månader gammal. Såg att du söker kontakt med mammor, skulle vara roligt att kanske få lära känna dig. Försökte kontakta dig på din sida men jag var inte inbjuden där, om du vill kan du skriva i min gästbok.

Mamma till Rebecka

• cicci85

vi flyttade ifrån knivsta för 1,5 år sen men jag är uppvuxen där, i gamla Alsike, nära lekparken vid fornåsagården. han även bott på högåsen, timotejen, björksta, noor, emil och tallkotten
    Ska man gå till knivsta från alsike är det snababst att ta boängsvägen och gå upp genom kolungen, det kan gå riktigt snabbt när det är mörkt och läskigt..huua..den vägen har jag fått gå många gånger!

yoshi- har ni kommit in på trollskogen? jag va vikarie där för några år sen, på fler förskolor oxå, men trollskogen är den bästa jag jobbat på! Så underbar personal som gör allt för barnen! Bodde vi kvar så skulle vi sökt dit! vet du vilka som jobabr där nu?

• yoshi2007

Tesa80 - välkommen hit. Kul att ni också ska flytta till Alsike. Får man fråga vilket hus det är ni köpt?

Cicci85 - Nej, barnen har inte kommit in ännu och vi flyttar först den 21 sep så håll tummarna på att vi får på det Trollskogen. Kommer barnen in får jag berätta mer sen :)

• camilla9

välkommen till oss tia

Svar på tråden Mammor eller blivande mammor i Knivsta med omnejd?