• Zeraphia

Letar efter "lantlig" säng

Hej!

Jag ska göra om sovrummet och letar efter en dubbelsäng och matchande sängbord i lantlig stil. Jag ser gärna vit/antikvit som färg men min sambo är ännu inte övertalad. Jag har kikat på IKEA, Ellos och Halens. Har ännu inte hunnit in till EM. Finns det någon som har tips på fina sovrumsmöbler tar jag tacksamt emot dem och hänvisning till adress.

Bifogar länkar till de sängar som intresserat mig.

www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx

www.halens.se/ProductPage.aspx&pid=010172

Tacksam för svar och tips!

• Svar på tråden Letar efter "lantlig" säng
  • Marcupilami
    Zeraphia skrev 2007-07-15 22:08:57 följande:
    Jag gillar Hemnes, men den är så väldigt hög vid huvudändan, det gillar jag inte...
    Den var lägre förut. Tyckte det var snyggare förut med mer normal höjd. De hade ett demoex kvar i Kungens Kurva av den gamla höjden.

Sen såg jag varför de gjort den högre. Det är för att när man sätter stora kuddar bakom huvudet när man ska titta på tv eller läsa eller något, så ser det snyggare ut.
    dator heter det. datOR...
  • Marcupilami

Såg nu den senaste sängen du länkat till. Dilemma: alla är snygga.

• Zeraphia

Jag vill helst ha en i trä (som inte är klädd med tyg alltså) men framförallt måste den vara 180 bred. Vi har en säng som är 160 cm nu och med syskon till vår 2,5-åring som anländer när som helst kommer vi behöva mer plats

• Marcupilami

Enda nackdelen med postorder är att man inte kan kolla hur pass stabila de är. Mitt ex köpte en ikea-kopia (skitsnygg) på Jysk. Men oj, den var kass, helt instabil. Bara att lämna tillbaka tyckte jag, men han tyckte originalet på Ikea var för dyrt.

• miniGrynet

Eftersom ni vill ha i vitt trä så kanske jag är heeelt ute och cyklar, men jag tipsar om den sängen vi har ändå!

Vi har Noresund sängstomme ifrån IKEA, och till det har vi vita Hemnes sängbord.
    Tycker jag är lite lantligt, och jättefint!

Noresund sängstomme
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19825624

Hemnes sängbord
    http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50047340

♥ (¯`°?.¸ ♥ Elise ♥¸.?°´¯) ♥
  • Zeraphia

Ja, postorder är klurigt som tusan. Problemet är dock att jag bor på Gotland. Här finns Svenska Hem och Europamöbler, ja, och så Jysk förstås (där jag precis som du aldrig någonsin handlar igen).

• Zeraphia

minigrynet: Jag gillar den någorlunda, men inte sambon. Den får inte vara "för snirklig" och där brister det ju onekligen

• miniGrynet

Finns inte EM på Gotland också?
    För mig att vi var in i en EM affär när vi var där för några veckor sedan.

• Zeraphia

Jo, just det. Hemnes sängbord är riktigt snygga, ett tag funderade jag på att kombinera dem med sängen "romantic" på ellos, eftersom de sängborden var snyggare

• miniGrynet
    Zeraphia skrev 2007-07-15 22:35:00 följande:
    minigrynet: Jag gillar den någorlunda, men inte sambon. Den får inte vara "för snirklig" och där brister det ju onekligen
    Det gör det verkligen... Är det nåt den är så är den ju snirklig!
  • miniGrynet
    Zeraphia skrev 2007-07-15 22:36:39 följande:
    Hihi, Europamöbler är väl EM?
    Jaha.... just det ja...  Generad

Men det klart att det är det... haha! Skyller på tröttheten!
  • Needy

Mio har ju en fin serie lantliga möbler..hur fina som helst.

Why be pretty, when you can be gorgeous?
  • Zeraphia

Det är ett företag jag alldeles glömt bort, ska genast spana vad de har på sin hemsida (för de finns inte heller på ön). Tack för tipset!

• Twix

Den som heter Romance beställde vi från Ilva, jättefin är den och vi är hur nöjda som helst!(Lite dyr frakt dock, 1500 kr från Malmö till Göteborg) Bild finns i galleriet.

www.ilva.se/afdeling/sangar/10/s%E4ngar__tr%E...

• Zeraphia

Twix: Wow! Den var fantastisk! Undrar just om jag kan övertala sambon om en sådan.

• Zeraphia

Någon som sett någon fin och lite lantlig/gammaldags säng som INTE är i vitt? Sambon verkar inte vara på väg att ge upp alls. Det verkar som om vi måste genomföra ett byte, jag får köpa vilka möbler jag vill till sovrummet om han får köpa en Macmini (eller vad de nu heter)... Isf kanske jag lyckas med den vita iofs.

Men iaf, tips på sovrumsmöbler med rustik känsla som inte är i vitt tages tacksamt emot.

Svar på tråden Letar efter "lantlig" säng