• Zeraphia

Letar efter "lantlig" säng

Hej!

Jag ska göra om sovrummet och letar efter en dubbelsäng och matchande sängbord i lantlig stil. Jag ser gärna vit/antikvit som färg men min sambo är ännu inte övertalad. Jag har kikat på IKEA, Ellos och Halens. Har ännu inte hunnit in till EM. Finns det någon som har tips på fina sovrumsmöbler tar jag tacksamt emot dem och hänvisning till adress.

Bifogar länkar till de sängar som intresserat mig.

www.ellos.se/misc/ProductZoom.aspx

www.halens.se/ProductPage.aspx&pid=010172

Tacksam för svar och tips!

• Svar på tråden Letar efter "lantlig" säng
  • Zeraphia

Denna gillar jag också, fast den inte är vit (vilket förmodligen är en fördel om jag ska övertala min sambo iofs).

www.em.com/index2005.asp&sub=rum&sida=sortiment_produkt&Modell=TRUBADUR&ProductType=22764

• tisteln

Köp en gammal köks-bäddsoffa, och bygg om den till dubbelsäng. Ryggen på soffan blir en härlig lantlig sänggavel!

• Flickanx2

Tyckte de var fina allihop. Är mest dock själv för vitt. Så någon av de vita var finast... Vill själv ha bara en sänggavel då vi har en hästensäng fast utan en sådan;) Det är inte lätt att hitta;)

• Zeraphia

Nillan: EM säljer faktiskt lösa sänggavlar.

Ingen som har några tips på fler ställen att leta?

• Zeraphia

tisteln: det är en fin idé, men jag är inte alls händig och vi har heller inte någonstans att bygga...

• hallonsoda0

den första vita sängen i TS är ju skitsnygg. ´Min söta mormor har letat reda på en riktigt gammal fin vit dörr och den har hon som sänggavel till vanliga resårmadrasser, det tog ett tag innan jag fattade att dte var en dörr:P så det är ett litet tips.

• Zeraphia

hallonsoda: smart tips! Det enda kluriga med "gör det själv projekt" är att jag kommer att ha svårt att hitta matchande sängbord

• hallonsoda0

äsch det är ju inte så vårt, om du hittar några fina så är det ju bara att måla i samma färg och srälla bredvid eller att sätta fast dem på väggen lr dören:P

• Zeraphia

Jag gillar Hemnes, men den är så väldigt hög vid huvudändan, det gillar jag inte...

Svar på tråden Letar efter "lantlig" säng