• Tjiklex

Fiskbett?

Måste bara kolla om det är någon som har bra koll..
    Kan det vara farligt å bli biten av en fisk???
    Alltså.. tex om man blir biten av en hund bör man ju få en stelkrampsspruta. Men om man blir biten av en fisk?! De kan väl inte va nå spec..? eller?

• Svar på tråden Fiskbett?
  • Tjiklex

min dotter blev biten av en öring i ena tån idag. De e inget som ser konstigt ut eller så..men man undrar ju..

• Tjiklex

Om det mot förmodan är fler som blir fiskbitna så e de stelkramp som gäller. Precis som när man blir biten av en hund. Bara så ni vet! =p

• Tjiklex

Vi skrattade rätt bra när det hände också! Hon fick plaska lite i pappas damm där det bor 5-6 öringar. Jag trodde fiskar skulle bli skrämda av hur en 8 månaders plaskar!! =p men icke! Upp kommer en öring å biter henne i tån! Å jag blev rätt förvånad över att han(/hon?) lyckades få tag i en tå som My´s ben for fram å tbax!

• Tjiklex

Ja, han måste ha tänkt nåt sånt, fisken!

• Tjiklex

Gäddor brukar väl inte va lika skygga som öringar? Eller? Jag har noll koll.. =p De e inte så vanligt å bli biten av fiskar iaf! Så hon har ju nåt å skyta om när hon blir större. =p

• Tjiklex

Det va sjukvårdsrådgivningen som sa de om stelkramp.

Tror också gäddan gör större skada.. Om de hade vare gäddor pappa har i dammen hade hon nog inte haft nån tå kvar!

Svar på tråden Fiskbett?