Inlägg från: StarDust84 |Visa alla inlägg
  • StarDust84

Min tatuering kliar!

Anonym (Hmm) skrev 2007-07-16 17:38:46 följande:
    När kan man bada/sola igen?

Min tatuerare rekomendear mig att inte bada under läkningstiden.

Vare xtra noggran med rengöring och insmärjning nu när det är sommar och rötmånaden är på väg.

Ingen väg kan vara lika svår som lång...
  • StarDust84
    Anonym (Hmm) skrev 2007-07-16 18:46:39 följande:
    Jag har gjort 6 st alla på sommaren ;)Men hur lång är läkningstiden 1 vecka ?
    Fick du inte med några papper där det står om skötselråd läkning osv? Man brukar ju ska tvätta morgon kväll ett x antal veckor och smörja flera ggr per dag oxå. När man kan sluta tvätta varje dag det är väl då läkningstiden gått ut. Tycker en vecka låter väldigt tidigt. Sedan märker du ju själv om tatueringen läkt när den blir jämnare med huden och ytan som man hade från början försvinner.
  • StarDust84

Konstigt att du aldrig fått några papper eller skötselråd. Verkar ju inte all för seriösa tatuerare tycker jag det låter som om det aldrig ens informerat om risken för inflamation om man badar för tidigt och hur tatueringen kan bli om man solar innan den läkt.

Starta en annan tråd om du tror att du kommer få bättre tips där. Många här som har tatueringar och erfarenhet men du verkar ju inte tycka att de duger.

När skorpan har försvunnit och tatueringen har lakt bra så skulle då jag våga mig på att bada.

Svar på tråden Min tatuering kliar!