• Anonym (Hmm)

Min tatuering kliar!

Är det normalt att min tatuering kliar?? Det är fyra dagar sedan jag tatuera mig nu, har fler tatueringar men kan inte komma ihåg att de kliade? Jobbar som sjuksköterska så jag har hand om gamla med bla fotsvamp är såå rädd att jag har fått det där i!?

• Svar på tråden Min tatuering kliar!
  • Schweizernöt

Ja, det är normalt att det kliar.
    Det blir så när den läker..

• Mrscaro

Nä de e vanligt att de kliar...men du får inte klia på den, du ska smörja in den med en fet kräm.

• Tjiklex

Det brukar väl kunna klia när dom håller på å läka. Mina kliade som fan innan dom hade läkt klart..

• TheMilky

Blanda lite zxylocainsalva i Helosan så ska du se att det ordnar sig.

• Anonym (Hmm)
    Tjiklex skrev 2007-07-16 09:31:40 följande:
    Det brukar väl kunna klia när dom håller på å läka. Mina kliade som fan innan dom hade läkt klart..
    Jag gjorde en annan samtidigt den kliar inte alls =(
  • Tjiklex

de kanske beror på att huden är olika tjock på olika ställen å så. vet inte riktigt.. men de e nog inget som är farligt iaf!

• snissi

Javisst, klart den kliar. När du tatuerar dig blir det ju som ett sår i huden. Och vad händer med ett vanligt sår? Jo, det måste läka = Skorpa... Och skorpor brukar ju i regel klia. Så håll ut!

• Anonym

Helt normalt att den kliar när den läker, det är ju som ett sår som läker och de brukar ju oxå klias.

Min tatuerare rekomenderade inte att använda Helosan¨hade något med läkningen att göra.

• NadiaMi

Så länge det bara kliar så bör det inte finnas något att oroa sig för. Det kan vara att huden blir mer irriterad på den ena tatueringen och den andra sitter lite mer "skyddat" så den inte störs så mycket av tyg mm.
    Det blir dessutom mer irritation under sommaren då det är varmare, huden producerar mer svett mm.

Smörj, smörj och smörj.

Blir det däremot rodnad och svullnad som känns obehaglig så gå till tatueraren och be dem ta en titt.

• Anonym

Får jag fråga varför du valde att göra en tatuering mitt i sommaren?
    De flesta rekomenderar ju att man inte ska göra dem mitt under sommaren pga av solen att tatueringen kan blir uttorkad lättare osv...

Svar på tråden Min tatuering kliar!