• doddit

Tidig potträning?

Vi började med sonen vid 7 mån. Runt 15 mån slutade vi med blöja på dagen och vid 19 mån på natten också. Han vägrade pottan ett tag mellan 9-10 mån men annars har det inte varit några problem. Nu är han 2,5 och det går fortfgarande jättebra. Visst har det hännt olyckor, men nu brukar det bara vara att det hinner komma några droppar i byxorna för att han är för upptagen med annat.

• doddit

NaNi:
    Som jag skrev i förra inlägget så började min son också vägra att sitta på pottan vid 9 mån. Vi tog bara en paus på några veckor och sen gick det bra att fortsätta. Han går inte på dagis så det kanske har underlättat lite.

Knallan:
    Vi började ta bort blöjan hemma först så ofta vi orkade. Vi satte honom på pottan med jämna mellanrum, efter han hade ätit, druckit, ammat, innan och efter sömn och däremellan minst en gång i timmen. Det blev en hel del pölar i början men efter en vecka ungefär fattade han att han skulle hålla sig mellan pottningarna och från en dag till en annan gick det från upp till 10 missar om dagen till 0-1.

• doddit

Han var strax över ett år, 14 mån tror jag.

Svar på tråden Tidig potträning?