Tidig potträning?
Jag har två barn som är väldigt olika varandra. Den största köpte jag potta till när hon fyllde 1 år, hon gillade den från första stund och kissade i den första gången. Sen fick hon kissa i den flera ggr/dag och bajsade oxå i den men bara när jag satte henne där. Det varade tills hon var 20 månader och kom i trotsåldern efter det vägrade hon oftast och med tvång funkar det ju inte. Efter det gick det i perioder, ett tag gick hon dit själv men sen slutade det tvärt. Vid 2 1/2 år var hon blöjfri, alltså i helt normal tid, detta trots att vi började ganska tidigt.
Min yngsta ville jag börja med tidigt och tog fram pottan när hon var 10 månader, hon som är ett yrväder gick direkt därifrån, vägrade helt. Jag försökte få henne att sitta där genom att läsa för henne men hon är så rastlös och fattade inte poängen.
Nu vid 2 år har jag tagit bort blöjan och hon går och sätter sig själv när hon behöver. Några dagar räckte för henne att fatta poängen. Sen får vi se hur det fortsätter för trotsperioder är inte att leka med
Men min slutsats är att det är så himla individuellt hur barn är. För vissa funkar det tidigt och det innebär kanske att de slutar helt tidigt men vissa är inte alls mogna men när de väl är det kan det går jättefort