• Tonx

Tidig potträning?

Vi började vid 2 månader att EC:a.
    Dottern blev så gott som dagtorr vid 7 månader, och nattorr vid 10 månader.
    Hon lärde sig gå vid 14 månader och har sen 16 månaders ålder kunnat gå och sätta sig på pottan själv.
    Idag är hon 21 månader, och vad ska jag säga?
    Jag tror inte INTE hon hade varit blöjfri såhär tidigt om vi "väntat tills hon är mogen".
    Och även om man inte släpper blöjan helt innan barnet är lite större, så är det ju verkligen inte utan nytta!

Bakslag har vi haft, och det pga oss föräldrar som periodvis blivit slappare.
    Nova har dock aldrig haft något riktigt bakslag, hon ser toan som naturlig.

• Tonx
    KNALLAN skrev 2007-07-16 10:48:21 följande:
    Tonx:Vid 2mån!? Hur bar ni er åt då? Visste inte man kunde börja så tidigt! Vad betyder EC?Då stämmer det alltså inte att kisseriet inte kan kontrolleras förränns vid 2års-åldern!?Är nyfiken på hur ni gjorde. Speciellt med kisset....
    Hinner inte skriva nu, men kolla på www.ecsweden.se sålänge så återkommer jag till tråden sen
  • Tonx
    oOGrodanOo skrev 2007-07-17 19:46:57 följande:
    Nej, tolv månader tycke rjag låter lite som att då kan man ju ivf börja träna lite...men när man kommer ner å åldern från 2 måander och uppåt? Det är det jag inte förstår?...förretsen, vad är ec?
    Läs på www.ecsweden.se Där finns nog de svar du söker, är det något du fortfarande undrar då, så fråga
  • Tonx
    Mylla skrev 2007-07-17 11:56:29 följande:
    Vi började med pottan när Karl var 1 ½, då blev det många olyckor. Sen jag kom på att ställa pottan framför tv:n så går det jättebra när han är hemma. Han trivdes visst inte att sitta inne på toa, reste sig efter två sekunder. Vi ska snart ta bort blöjan ute också.Min mamma har fem barn som inget har haft blöja längre än två år. Utom min ena bror som hade det på natten länge. Ni som använder EC, funkar det på natten? Hur då? Man kan ju inte passa när man sover?
    Ja, det funkar på natten. Iaf för oss Nova vaknar när hon är kissnödig och kan pottas.
  • Tonx
    oOGrodanOo skrev 2007-07-18 12:44:58 följande:
    Så om jag förstått det hela rätt, så är det för att kunna "tyda" sin bebis och ha en kommunikation, samt att barnet ska slippa bajsa/kissa på ett så obekvämt ställe som blöjan?
    Jajamensan.
    Och så för att barnet från födseln kan kontrollera sig och allt det där =)
Svar på tråden Tidig potträning?