Amlin skrev 2007-07-18 21:54:57 följande:
Tre månaders uppsägningstid är ganska vanligt på många olika typer av avtal, det finns säkert en anledning till att man valt att göra på det viset. Självklart ska facket vara där för sina medlemmar, men det har ju inte så mycket att göra med hur lång tid i förväg man behöver säga upp sitt medlemsskap. Då tycker jag att det är viktigare att facket företräder de medlemmar som behöver hjälp i konflikter och att man försöker driva igenom medlemmarnas intressen i avtalsfrågor. Då finns man där för sina medlemmar om man brister på den punkten är man illa ute som fackförbund.
Nu svamlar du. Det är rent ut sagt skitsamma att det är vanligt med tre månaders uppsägningstid i många avtal.
Facket ska finnas till för arbetaren. Det gör dom inte genom att tvinga arbetare att betala totalt onödiga avgifter under minst tre månader bara för att de kan.
Sedan förstår jag inte varför du skriver: "Då tycker jag att det är viktigare att facket företräder de medlemmar som behöver hjälp i konflikter och att man försöker driva igenom medlemmarnas intressen i avtalsfrågor."
Det har ju inte med saken att göra överhuvudtaget? Här diskuterar vi hurvida de försöker pumpa ut pengar från folk som inte behöver varken deras engagemang eller hjälp. Som helt enkelt har gått med i ett annat fackförbund.
Fackbasarna gråter ut i tidningarna över hur hemskt det är att medlemmarna överger facken. Är det konstigt med sådana stadgar? Man ser ju direkt att facken har börjat mer och mer blivit till ett självändamål.