• Gabriella S

borgerlig vigsel

Som andra redan har skrivit, så fixar kommunen fram vittnen alldeles gratis. Det är bara att ringa rådhuset, eller kommunens växel så kopplar dom er rätt.

Jag tycker att det låter som en alldeles utmärkt idé att gifta sig enkelt, utan några gäster, om det nu är det ni vill. Det blir ju ekonomiskt också. Det har ingen annan med att göra - det är ERAN dag, precis som du säger.

Tvärtom, det är större risk att någon tar illa upp om man HAR gäster, för då är det ju alltid någon som man måste utesluta av kostnadsskäl, eller som man kanske bara glömmer bort eller inte VILL bjuda, som blir sur för att han eller hon hade räknat med att få komma. Om INGEN får komma så blir det ju garanterat rättvist i alla fall!

• Gabriella S

...Och angående det där med att ni gifter er före kompisarna - jag kan faktiskt inte förstå problemet. Och..?

Ni är ju väl inte den kungliga familjen, heller, som måste följa sådana där konventioner? (Fast till och med där, så tror jag bara att det gäller släkten - äldsta syster ska gifta sig före yngsta...)

Svar på tråden borgerlig vigsel