Kajsan skrev 2007-07-17 14:46:16 följande:
Ok, men det är onödigt att proppa i barnen smörgåsrån dagligen för att intruducera gluten.Det behövs inte och det finns bättre sätt.Och majskrokar innehåller inget gluten alls.Så därför undrar jag fortfarande.
Att ge ett smörgåsrån per dag är väl knappast att "proppa" i barnen... Gurkbitar exempelvis ger ju ingen näring heller egentligen.
Gluten introducerade jag genom gröt.
Majskrokar är bra att ha hemma och i skötväskan, möglar inte och behöver ingen kyl. Inga tillsatser, hjälpämnen eller annat, bara ren majs.
Jag ger dem ibland som distraktion (sysselsättning som är långt roligare än leksaker) när jag måste duscha, något att knapra på när vi äter middag (då har hon redan ätit sin middag, vi äter för sent) eller till fikat till exempel. Som jag skrev förut så gör de henne inte mätt mellan måltiderna eftersom de mestadels bara är luft. Visst, jag kan ge smörgåsbitar, fruktbitar eller annat istället, men jag föredrar majskrokar eftersom de bara är att ta ur påsen och ge, samt att de är väldigt lätt-ätna (heter det verkligen så?) och smälter i munnen. Hon får väl max 4 krokar per dag.
Vill du ha fler exempel så säg till...