• Natalie O Maxim

Smörgåsrån??

När att ge de??/ Ålder

Hur många per dag?

Skall man dela?

vatten till?

• Svar på tråden Smörgåsrån??
  • jojo7

jag har gett min sån smårgåsrån från 4 månader. har gett bitar så han kan hålla och kleta med det själv. vatten kan du ge om du vill..

♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • Bubblan84

har hört att man ej ska ge dessa smörgåsrån till småbarn..o äör ej rekomenderade att äta själv heller..eftersom dom otroligt onyttiga..men alla gör som man själva vill :)

• jojo7
    Bubblan84 skrev 2007-07-17 12:57:49 följande:
    har hört att man ej ska ge dessa smörgåsrån till småbarn..o äör ej rekomenderade att äta själv heller..eftersom dom otroligt onyttiga..men alla gör som man själva vill :)
    Min BVC tant tipsade mig om smårgåsrån.. På vilket sett är dom onyttiga?
    ♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • Natalie O Maxim

Oki Tack!!!
    Då vet jag:)

• Natalie O Maxim

Jag antar vell då att det är för mycke socker/konserveringsmedel i dom...

• mästerkattenistövlar

Varför är de otroligt onyttiga?

Jag har förstått det som att det är ett bra sätt att introducera gluten.
    Vi gav smörgåsrån vid fem månader, tror jag, då hade sonen ätit gröt i dryga en månad. Hur många per dag vet jag inte, kanske blev 1 ½ eller så. Inget vi höll räkningen på.

Om syftet inte är att introducera gluten, så finns ju också majskrokar som tydligen är jättebra bebissnacks. Finns inte i vår stad, tyvärr, annars hade vi nog kört på det i stället.

Odi Populus
  • Bubblan84

Antar att det är pga det vita mjölet o ev socker..va iof på "Du är vad du äter"-o dom e juh kanske aningen för extrema med vad som ska ätas eller inte :)

• Linndan

ge ungarna lite smörgås rån helt omöjligt att komma undan lite socker här o var.
    inte sååå noga. *suckar lite lätt* :)

• Gakka
    jojo7 skrev 2007-07-17 12:58:46 följande:
    Min BVC tant tipsade mig om smårgåsrån.. På vilket sett är dom onyttiga?
    Har för mig att det var typ mättade eller härdade fetter eller nåt i dem... Man ska man lyssna på allt så blir man tokig, och kan ju inte äta nåt i slutändan!

Vi ger Ida smörgåsrån ibland. Hon sitter och geggear på som hon vill och verkar tycka det är rätt gott! Började med det när smakisarna gick bra!
  • Natalie O Maxim

Mmm ja det kanske, så länge barnet mår bra och inte äter för många hi hi så skall det vell inte skada:)

Svar på tråden Smörgåsrån??