• Anonym (Erica)

Ok köpa second hand?

Jag är ensamstående och lever på lägsta fp. Jag har ej råd med allt som verkar behövas och mycket är så dyrt.
    Jag tänkte börja köpa bebiskläder och leksaker second hand men min kompis tycker det är så ofrächt att göra det och tycker absolut jag ska köpa nytt men har som sagt väldigt dålig ekonomi.
    Därför undrar jag om det är ok att handla second hand till bebisen eller ska jag försöka hitta nya riktigt billiga kläder och leksaker?
    Kan det vara risk för smittor om man handlar second hand till bebis?

• Svar på tråden Ok köpa second hand?
  • Lola Jämtland

Du är smart tycker jag som handlar begagnat!
    Bebisen skiter i om grejerna är dyra eller billiga!

Det finns ingen risk för smittor o faktum att begagnade kläder, som är tvättade ofta, innehåller mindre farliga kemikalier än vad nya kläder gör.

//FL-en hönsgård att trivas i!
  • Miss Lau

För bebisens skull är det betydligt bättre med beg. lite urtvättade kläder än nya fulla med kemikalier.

Vi har god ekonomi men köper ändå beg. kläder. Kul att fynda och bra för miljön.

• Clis

Jag köper gärna second hand kläder och allt möjligt!
    Jag tycker att de är jätte smart att vara så ekonomisk!

Så köp på där du!

• Mirva

Självklart ok att köpa second hand-kläder! Köp upp hela butiken!

• Små Hjärtan

Nästan allt vi har haft till våra barn har/är begagnat. Nu väntar vi barn nummer tre och köpt alla kläder begagnat även vagnen, bilstolen m.m.
    tycker inte det är fel eller ofräscht man kan tvätta det mesta.

En liten flicka beräknas komma den 6/9-07
  • Sarah å Leia

Absolut! Du kan fynda mkt fina grejjer på loppis, tradera, second hand osv.
    Och oftast är mini kläderna knappt använda, för de växer ju ur dom på ingen tid alls.

Mamma till världens bästa Leia
  • Tyshaa

varfor inte, har inte nagon i din slakt eller killens slakt babyklader kvar i forradet.
    Kanske kan du satta upp lappar och fraga om nagon har lust att salja babyklader for en billig penning istallet for att ga till en second hand affar.
    Da far du i allafall se vem som haft dom om det kanns battre!

• Kaldorei

Det finns ju jättemkt fint balnd annat på blocket. å sen på tradera kan man ju lyckas hitta fina oanvända grejer till billigt pris också. varför skulle det vara ofräscht med begagnade grejer.....

Svar på tråden Ok köpa second hand?