Karriärsmamma?
Jag är intresserad, både som bollplank och som nätverk!
Jag har inte haft någon chefsbefattning tidigare men nu när jag kommer tillbaka från min föräldraledighet med lillan så påbörjar jag min nya tjänst som förhandlings"chef", tre bolag och totalt sju avtalsområden. Får inget personalansvar men jobbar ju ändå tätt med personalfrågor som stöd för avdelningscheferna.
Under ett års tid så kommer jag arbeta med den förra personen som mentor, han kommer finnas tillgänglig för mig ca en dag i veckan.
Ser fram mot detta, mycket måste jag erkänna, men inser samtidigt att det kan bli mycket jobb. Min make bor utomlands och jobbar så när han är hemma är han ju verkligen hemma men det är inte så ofta. Jag har också ett stort behov av att få vara med våra två barn. Vi har nu ingen planerad hjälp, hoppas att det löser sig iallafall, men inser att jag kan bli rätt så ensam om dagishämtning, VAB mm.
Jag känner att min inställning till jobbet är otroligt likt det som Ina beskriver, ska jag ändå vara på jobbet så vill jag få ut så mycket som möjligt av min tid där. Utvecklingsmässigt, lönemässigt och erfarenhetsmässigt ( och roligt!)!
Hoppas vi lyckas hålla tråden igång, är det någon som bor i Stockholmstrakten förresten?