Inlägg från: MiaS |Visa alla inlägg
  • MiaS

Karriärsmamma?

Vilken underbar tråd du startat Ina!! Jag har läst massor av trådar här inne och det känns som de flesta aldrig vill börja jobba igen utan vara hemma och ta hand om sina barn så länge som möjligt.. Själv var jag hemma ett år med Liam som idag är 2,5 vilket jag tyckte var för länge, jag blev uttråkad och det e ok att känna så!!!! Om en vecka börjar jag jobba igen o har då varit hemma 6 månader med Filippa.. Jag kan knappt vänta, det ska bli såååå kul att komma tillbaka och känna att man tar ansvar för något annat än blöjor och barnmat.. Jag jobbar oxå på ett amerikanskt mjukvaruföretag som facilities coordinator fast i gbg(kan översättas med lokalansvarig om nån undrar)samt den ekonomin som inte är centraliserad. Vi har inga problem med att uk och us arbetar mer eftersom vi har våra regler o lagar som vi följer, och vissa kan knorra när man skulle vara hemma i ett år. Men min chef var mest avis.. haha... "I will move to Sweden".... Sen är det klart man får ställa upp om möten mm läggs på kvällen men det är inte så ofta för min del iallafall..

Svar på tråden Karriärsmamma?