Karriärsmamma?
Här vill jag också vara med! Har aldrig sett mig som en karriärsmänniska, men det är jag nog. Jag doktorerar men är fn hemmamamma med min snart 9-månaders bebis. Sambon o jag hade tänkt att dela på föräldraledigheten, men 3v efter dotterns födelse fick han ett riktigt bra jobb i Stockholm, vi bor i Gbg, så sen dess har han jobbat borta mån-tors ungefär. Och ska bara va pappaledig i ca 3 månader, så vi har verkligen fallit in i traditionella roller. Jag älskar mitt projekt och har väl i hjärtat alltid velat fortsätta med en karriär inom forskning, men vet inte hur det ska gå ihop! Just nu sitter jag i Longyearbyen på Svalbard (lämnade min dotter för första gången!!) jag blev inbjuden för att ge några föreläsningar på universitetscentret här. Kul, men har råkat på en rejäl mjölkstockning med hög feber o frossa o mår riktigt risigt. SÅ typiskt och känns som en knäpp på näsan för att jag "lämnade" dottern med sin far några dagar. Men dåligt samvete, det hör väl till när man är morsa/karriärmorsa..
Barnflicka låter ju nästan för bra för att va sant! Jag älskar att va hemma med Elsa (eller gööör jag det eg..hmm) men jag skulle må så himla bra om jag fick gå till jobbet en dag i veckan el så!