Inlägg från: kottismamma |Visa alla inlägg
  • kottismamma

Karriärsmamma?

Hej alla
    Vilken underbar tråd!
    Att få vara "karriärsmamma" UTAN att bli dömd. Här vill jag vara med och skriva.
    Jag har två barn. Emilia är 3 år och Leonie är 10 mån. Ägera även ett eget företag där vi säljer och installerar värmepumpar. Jag har med andra ord högsäsong nu och Leonie är för liten för dagis. Har anlitat en "nanny" som passar henne 2 dagar i veckan så att jag kan arbeta. Övriga dagar jobbar jag det jag måste med henne "på armen".
    Livet har varitett rejält puzzel och ibland kände man sig värdelös. Jag gjorde ju det mesta lite halvdant! Allt blev bättre när jag hittade min nanny. Nu arbetar jag "ordentligt" när jag ska det och leker för fullt de dagar tjejen är hemma.
    Jag är så nöjd med vårt upplägg och jag mår så mycket bättre nu. Har aldrig varit en hemmamamma utan älskar mitt jobb och tycker det är underbart att få jobba lite.

Nu ska jag åka iväg med barnen!
    // Åsa

• kottismamma

Här hemma är det också jag som tar det största ansvaret för hem och barn.Jag har en väldigt knivig situation då jag och min man äger företaget ihop och ju mer min man jobbar dessto bättre går det ju för oss, MEN det blir ju jobbigt för mig som person!
    När han kommer hem 21.30 efter en hel dag så är jag som person skitsur för det har varit jobbigt hemma och det är ibland tufft att lägga två barn. Men, företagsÅsa blir jätteglad för han har sålt massor!
    Det är dessutom jag som bokar in alla jobb på min man så jag sitter liksom på två stolar!
    Nu har vi ju högsäsong under höst/vinter och då är jag inställd på ett helveteshalvår. Under vår/sommar är det lugnare och då får familjen lite mer kvalitetstid!

InaSthlm77: Kul att du gillar vår dotters namn!

• kottismamma

Idag har jag skällt en del på min man......
    Nu får han verkligen börja stötta upp lite! Han är egentligen väldigt duktig hemma men i det sista så har det varit alldeles för mycket för mig.
    Min nanny jag har, har dessutom sökt ett jobb och får hon det kan hon inte längre passa Leonie. Känner mig skittaskig som nu går och hoppas på att hon inte får jobbet!
    Är ni fler här osm har ett enormt kontrollbehov? Jag hade städerska ett tag men la av med det när hon inte städade precis så så jag vill ha det och tvätten var vikt på "fel sätt"
    Skäms över mig själv ibland.
    Tycker alltid att det är bäst att jag gör allt själv, vilket leder till att jag snart går under av utmattning!

• kottismamma

Vilken underbar dag jag har haft. Tvingade iväg maken med barn kl 10.00 i morse och först nu ( kl 19,40) är de på väg hem! Jag har fått städat och rensat här hemma i lugn och ro. Kollat repris av Desperat Housewife och tagit ett långt bad.
    Nu längtar jag efter min famlij!
    I morgon är det åter jobb igen. Tycker det är underbart att vårt företag går så bra och att beställningarna dräller in. Önskar bara att man kunde klona sig själv ibland.
    Vi håller just ny på att bygga i ordning en ny lokal som vi skaffat. När det är klart kan jag flytta mitt kontor dit. Just nu har jag det i källaren och det gör att man aldrig är helt ledig. Man kan liksom inte låta bli att läsa av mail under kvällen.
    Nu kommer mina tjejer, får springa iväg och pussa dom!

Svar på tråden Karriärsmamma?