Karriärsmamma?
Hejsan!
Jag passar väl halv-in i denna trad. Jag är inte chef, men är i en liknande situation eftersom att jag jobbar i Schweiz där det inte är sa lätt att kombinera jobb med barn även om man tänkt sig en "vanlig" karriär. Sa jag har nog liknande problem som ni här, hur kunna behalla ett jobb som tar mycket tid (har inga barn ännu, kommer i november. Kommer ofta hem runt 19:00) med en man som jobbar ännu mer än en själv, men ända ha tid för sitt barn.
Kan tillägga att vi har 4 manaders mammaledighet, och det finns knappt nagra dagis, sa det är verkligen inte lätt att ha en karriär här... Dessutom ingen familj i samma land ens...
En sak som vi redan nu skaffat är en tjej som kommer och städar hos os en gang i veckan. Det känns som att vi hellre vill lägga den tiden pa att vara med var bebis när den kommit.
Dessutom har jag tänkt försöka jobba endel hemifran sa slipper man restiden endel dagar iaf. Och min man kommer att fa trixa lite med sina arbetstider ocksa, kanske jobba mer sent pa kvällarna sa att han kan vara med bebisen när den är vaken.
Puh, hur ska man hinna med varandra ocksa?
InaSthlm77: jag jobbar ocksa pa ett amerikanskt mjukvaruföretag. Vi kanske jobbar pa samma? Fast jag tror inte att vart kontor i Stockholm ligger i stan, som du skriver, sa det kanske är ett helt annat. Det finns ju flera