Karriärsmamma?
Tillbaka från Skåne! Tog en tripp ned för att känna på havsluften och hälsa på goda vänner. Maken kunde komma ifrån England ett par dagar och det var ju smidigt att flyga till Kastrup och sedan träffa oss på andra sidan sundet.
Var skönt, vet att när jag börjar jobba "på riktigt" så blir det ganska lite tid för varandra. Vi blev båda lite sugna på ett litet ställe i Skåne men inser att det blir för mycket att hinna med.
Härskarna har jag stött på någon gång och även sett det från sidan på vår arbetsplats. Otäckt att vi inte beter oss bättre. Hoppas jag slipper se det nu. Har under veckan blivit varse om ett annat problem som kan uppstå och det är när någon inte uppfyller kraven riktigt och praxisen på arbetsplatsen är att INTE ta upp det med personen utan man börjar leta upp sätt att omplacera denna. Gaahh, tänk om det gäller en själv nästa gång????
Har ni bra feedback på era jobb, någon över er som ni känner er förtrogen med?
Jag får försöka ta tag i det när jag kommer tillbaka men får nog de det som en långsiktig plan. Där vänder vi inte gärna på något i rödaste rappet....
Och så är det snart dags för inskolning, både maken och jag oroar oss lite grann. Vet att det nog kommer fungera men jag är en riktig hönsmamma.