• Micki

Ni som försökt över 1 år. Hur gamla är ni?

Jag är 30 och min man är 27 år,vi har försökt få barn i ca 2 års tid,lite över 1 år med hjälp av IVF,men vi har fortfarande inte lyckats. Vi är oförklarligt barnlösa.
    Jag känner att jag börjar bli orolig pga av åldern.

Hur gamla är ni andra?
    Hur tänker ni?

• Svar på tråden Ni som försökt över 1 år. Hur gamla är ni?
  • Micki

Pernilla75-Vi går också på Sahlgrenska..
    Oj,det va inga roliga besked. Hoppas att du är frisk nu.

Shadows-Håller med dig! Tycker faktiskt att väntan är en av de jobbigaste delarna av hela denna processen.

• Micki

Ja,vi är ju inte ensamma om detta problemet,direkt..
    Det är väl både på gott och ont. Skönt att inte vara ensam men sorgligt att se att det är fler som lider.

För mig går det mycket i vågor,det här med oro över ålder osv. Ibland känns det helt ok,jag käner mig positiv och tänker-Självklart blir det vår tur snart.

Men ibland känns allt så hopplöst och tankarna är bara negativa,känns som om vi aldrig kommer få uppleva det som många ser som en självklarhet.

Längtar..

• Micki

Reinbow-Usch ja,den förbannade mensen! Förstår verkligen att du känner dig nere,det gör jag varje gång även om jag vet att den kommer. Jag tror jag har BIM den 2/9,och nu har jag fått äta pergotime för dörsta gången. Men iom att inte ens IVF har gett någon större framgång så tvivlar jag på att pergon skulle göra det..

• Micki

Reinbow-Ja,jag har fått en del finnar,vet inte om det är pergon eller ÄL.. Och spänningar i underlivet(ägglossningsvärk,skulle jag tro). Igår fick jag utslag på ÄL-testet och en liten blödning,ringde och pratade med läkaren och hon trodde det va en sk.ägglossningsblödning,det har jag aldrig varit med om förrut!

Tar du 2 tabletter om dagen nu? Då har du inte haft ÄL än?
    Hoppas vi fixar detta nu

Svar på tråden Ni som försökt över 1 år. Hur gamla är ni?