Inlägg från: Thisisthestoryofmylife |Visa alla inlägg
  • Thisisthestoryofmylife

Rida ponny fast man är "vuxen"

varför får man alltid kommentarer som: vad ska du med en pony till?
    Bara för att man är över 18?
    Alla vill kanske inte tävla med sina hästar! jag vill ha en c- eller d- ponny, jag är 168 lång och väger (inna grav.) 55-58 kg.. jag har siktet inställt på en kraftig och viktbärande ponny som jag kan lulla runt med i skogen och kanske träna lättare träningar med!

Är det något fel med det? varför kan man inte rida ponny som "vuxen"??

• Svar på tråden Rida ponny fast man är "vuxen"
  • Thisisthestoryofmylife

haha ja jag har funderat på fjording, men jag är inte någon fjording människa direkt.. jag har ridit russ mycket förut, men jag tror att jag är lite för stor för dom! om det inte är en jätte hingst då! Som den jag red då!

Har någon tips på bra raser?

• Thisisthestoryofmylife

Zelda: jag har ridit islänning en gång och då fick vi knappt ens trava eftersom både lillebror och mammas sambo inte kunde rida.. Dessutom var dom så magra att vi nästan tänkte anmäla ägaren!

men jag skulle vilja prova att rida islänning "på riktigt", men just nu finns ingen möjlighet till det..

• Thisisthestoryofmylife

jag har provat på det där med tävlingar och eftersom jag inte tar det seriöst så kommer det bli för dyrt för mig! jag ser det som en träning mer än som en tävling! och när jag var yngre var det dyrt! Nu är det DYRARE att tävla! Så nej, jag tror inte.. eller jag VET att jag inte kommer att tävla!

Jag är mer en "ut å skritta i skogen" människa! Eller "åka på träning bara för skojs skull" tjej!
    Dessutom så har jag inte fått chansen att rida ponny så mkt!
    Vi hade stpra halvblod när jag var liten och bara för det så vägrade jag rida ponny när jag började på ridskolan! Sen vart jag "för gammal" för ponny tydligen.. men en del ponnyer har jag hunnit rida och de har verkligen satt sina spår (Både psykiskt och fysiskt )!! jag gillar dom!

• Thisisthestoryofmylife

Ludenben: jo jag kan verkligen hålla med om att de har egen personlighet! haha !men jag har bara ridit "ridskole fjordingar" kanske var därför jag inte kände att det passade..

HilmaAlvin: jo det har jag tänkt på! Dom är ju charmiga som tusan och man kan ju köra dom me!

Sysse: red en connemara förut som jag totalförälskade mig i.. Kolsvart med stor bläs och liiite för fet och liite för galen! Hon såldes tillbaka till sin uppfödare för att bli avelshäst!
    Så connemara skulle jag kunna tänka mig!

• Thisisthestoryofmylife

nilla: ja russ är riktiga murrar! Dom är såå söta, kloka och förbaskat envisa! Det är5 det som gör dem så speciella!
    Du får hålla tummarna på att det blir en relatvit kraftig ponny, även om de orkar en hel del!

Svar på tråden Rida ponny fast man är "vuxen"