Inlägg från: kattengustav |Visa alla inlägg
  • kattengustav

Rottweiler

Det är ingen rolig hund. Det är en hund som har fått bestämma från första början, så ska absolut inte en rottis vara. Tyvärr måste jag säga detta, men det är hon som bestämmer hos er inte ni som bestämmer över henne.

jimmys bejb skrev 2007-07-25 13:10:55 följande:

är ngn duktig med just rottweilers beteende? Vår rottis får man inte röra i syfte att ex kolla pälsen efter fästingar eller annat pilla på henne..då morrar hon (visar lite tänder ibland men det är sällan) Hon vill alltid vara den som "kommer fram" till personer, men skulle jag ex gå fram till henne och klappa henne när hon vilar så kan hon bli skitsur och morra (??!) rolig hund
  • kattengustav

Den mannen du pratar om använder otillåtna medel för att kunna bestämma över hunden så det är inte så konstigt att han är så duktig.

figurehead skrev 2007-07-25 13:46:23 följande:
    Vår hund var också lite sån. Han markerade när han ville vara i fred och morrade då ganska ordentligt. Ibland var man ju ändå tvungen att gå fram till honom och även om han morrade så stannade det alltid vid det.Man måste ju visa hunden vem det är som bestämmer."Mannen som talar med hundar" som sänds på 4+ pratar i varenda avsnitt om hur viktigt det är att hunden får veta vem som bestämmer.Vet inte om morrandet har med just dominans att göra men vår hund gjorde aldrig nåt mer än morrade.
  • kattengustav

Han använder stackel och elhalsband som inte är tillåtet i Sverige, men i USA är det tillåtet.

figurehead skrev 2007-07-25 19:18:37 följande:
    Kattengustav,På vilket sätt använder sig Cesar av otillåtna medel?Undrar för jag har aldrig reagerat på nåt speciellt.
  • kattengustav

Det ser ut som ett vanligt stryphansband, men det är taggar på det så när hunden drar eller man korrigerar den så sticker taggarna in i halsen på hunden.
    Ni kan ju tänka själva hur ont det gör.

jimmys bejb skrev 2007-07-25 20:20:49 följande:

vad är stackel?
  • kattengustav

Har sett honom använda detta flera gånger. Det ser ut som ett vanligt stryphalsband så det är inte alla som lägger märke till det.

jimmys bejb skrev 2007-07-25 21:36:11 följande:

usch då! har aldrig dock sett han använda desa på programet
  • kattengustav

Ja, i USA där han tränar så är det tillåtet, men inte här i Sverige och dom kör med alla meddel och JA han använder sånna saker har sett det flera gånger. Vet man inte exakt hur ett stackel ser ut så kan man inte säga att det är ett han använder, men vi har kataloger från Tyskland där det finns stackel, så jag vet hur det ser ut.

burret84 skrev 2007-07-26 05:56:19 följande:
    syns det om man kollar extra noga? är du helt säker,för han kör ju stenhårt på psykologi(och där verkar han ju inte vara helt ute och cykla)jag har VÄLDIGT svårt och tro att det skull vara så att han använder sig av sånna metoder.SORGLIGT isf!!! för vi har fått många BRA tips genom programet som dessutom funkat/funkar utmärkt!!!
  • kattengustav

Han använde det på en pudel som rusade mot bilar när ägarna var ute och gick med hunden.

Sweden skrev 2007-07-26 15:31:28 följande:
    Hej! Kikade bara in i traden och laste lite! Jag har sett nastan alla Cesar's program och jag har aldrig sett honom anvanda stackel. Det finns aven olika sorter, vissa ar bara som sma bojda piggar som "griper tag" i nacken, som en nyp mellan tva fingrar typ, gor inte ont pa hunden men skapar obehag. Kan du titta vilket program du har sett det i (sasong/programnummer) sa jag kan kika, jag kan bara inte tro att han anvander sant med taggar.
  • kattengustav

Var på inofficiell utställning idag i Falköping och våran lilla tik blev först bästa tik, sen blev hon bäst i ras JIPPI. Det trodde jag aldrig, så hon slog 10 hundar sammanlagt, sen i finalen kom hon 6:a utav 43 valpar. Våran stora tik fick BIR i öppen klass och kom 8:a i finalen.

• kattengustav

Tack, blev jätteförvånad när han plaserade oss som etta. När han hade plaserat alla så stod vi först, men jag tänkte att detta kan inte stämma, så förklarade han vad som var "fel" på varje hund och sen kom han till oss och då sa han "och här har vi den perfekta tiken och är fast och fin och pigg, mycket go i henne så därför vinner hon", man blir lite förvånad,men över lycklig.

jakeline skrev 2007-07-28 22:21:43 följande:
    grattis!
Svar på tråden Rottweiler