Rottweiler
Vad tycker ni om helstryp på hundar vid träning? Inte valpar utan äldre hundar?
Vad tycker ni om helstryp på hundar vid träning? Inte valpar utan äldre hundar?
Nej, det var diskution i en annan tråd hon ville köpa helstryp till sin 6 månaders valp.
Nej, man använder inte helstryp på en 6 månaders valp bara för att den drar i kopplet när man går med den.
Enligt henne så gick hon på kurs, men den hade sommaruppehåll nu. Och sen skulle hon börja på vardagslydnad tror jag det var.
Hon hade en blandning mellan boxer och labbe och dom behöver mycket träning.
Har själv haft en sån.
Var kommer eran valp ifrån?
Det finns sånna som inte har papper på sina.
Vi ska lämna iväg en av våra tikar för parning nästa vecka. Får vi se om det blir nått.
Om någon är intresserad så hör av er.
Jag förstår igentligen inte dom som skriver i annonsen att mina valpar är 200 % renrasiga, men det finns inga papper på dem, då är de inte renrasiga utan går under benämningen blandras.
Kullagullas, Fandangos, vi och masatis kennel finns som har mycket bruks.
Våran kennel håller på att registreras just nu och våran första parning sker nu i veckorna.
Ja, vissa är väldigt noga med vilka som får hundarna och man ska helst ha haft en hund från dom tidigare.
Mamman är tyska linjer i och hon kommer från Hodevas. Pappan är också tyska linjer i och han kommer från Durbach's kennel.
Det kommer bli en kull med bett i om man säger så.
Han som vi köpte tiken av sa att om inte vi hade köpt henne skulle han själv ha parat dom två.
Sen har vi en tik med tjeckiska linjer i, men henne ska vi inte para förräns senare i höst.
förlåt menade det jugoslaviska hållet på mitt sista inlägg.
Ackta er för hundar som är registrerade i Hous of Rottweiler. Han påstår att dom är reggade och klara, men dom är inte reggade i skk utan i HR och det gäller inte. Dom hundarna är inte värda nått.
Ja, och dom hotar även andra kennlar. Vet en kennel som fick en bomb vid sin tomt och det finns ingen annan än dom som kan ha gjort det.
Ja, det är helt sjukt.
Vi ska ställa upp våran tik för parning på torsdag. Det blir hel tyska linjer och väldigt starka hundar av den parningen.
Var uppe med våran tik idag. Det blev häng efter knappt 5 minuter och ändå är hon bara på dag 6, men för att vi ska vara säkra på att det blir nått så kommer hon paras först nu dag 6, sen dag 8, och 10 och sen varje dag fram till dag 14 ungefär. Så hon är kvar hos uppfödaren som har hanen. Det blir hårda rottisar av den parningen.
Både mentalt och psykiskt och förhoppningsvis massa drifter i dom.
Det är hel tyska linjer. Troligtvis inte den kraftiga modellen utan mer smala och smidiga för brukset.
Ms N skrev 2007-08-09 20:36:50 följande:
Det är en tik från Hodevas kennel och en från Dürbachs kennel.
Ms N skrev 2007-08-09 20:55:13 följande:
Fandangos är väldigt speciella. Man måste ha ägt en hund där ifrån som har blivit gammal och avlidigt för att få köpa en hund från dom ungefär, den ligger i Borås.
Här är länken till våran hemsida. Den är under konstruktion så den är inte så bra än.
www.nicandsandy.com/