Inlägg från: kattengustav |Visa alla inlägg
  • kattengustav

Rottweiler

Vad tycker ni om helstryp på hundar vid träning? Inte valpar utan äldre hundar?

• kattengustav

Nej, det var diskution i en annan tråd hon ville köpa helstryp till sin 6 månaders valp.

Rottis77 skrev 2007-07-29 15:48:03 följande:
    Jag använder bara läderhalsband när jag tränar, jag använder sällan koppel i samband med träning.varför undrar du?
  • kattengustav

Nej, man använder inte helstryp på en 6 månaders valp bara för att den drar i kopplet när man går med den.

Rottis77 skrev 2007-07-29 20:18:05 följande:
    Det lät inte så bra!!
  • kattengustav

Enligt henne så gick hon på kurs, men den hade sommaruppehåll nu. Och sen skulle hon börja på vardagslydnad tror jag det var.
    Hon hade en blandning mellan boxer och labbe och dom behöver mycket träning.
    Har själv haft en sån.

Rottis77 skrev 2007-07-29 20:25:27 följande:
    Nä, verkligen inte! Det är nog dax att den personen börjar på en bra kurs som kan lära henne lite om hundar. Ett halsband löser ju ingenting.
  • kattengustav

Var kommer eran valp ifrån?

Castella skrev 2007-07-29 21:31:14 följande:
    Även här erfaren rottis ägare!Har haft rottis i sex år... tog bort våran hanne för ett år sedan, kvar hemma finns Zuki våran Rottis tik som endast är 16.v.
  • kattengustav

Det finns sånna som inte har papper på sina.
    Vi ska lämna iväg en av våra tikar för parning nästa vecka. Får vi se om det blir nått.
    Om någon är intresserad så hör av er.

qenzo skrev 2007-08-04 10:00:42 följande:
    Det klart jag har en rottis med papper på... Finns det något annat val ;)
  • kattengustav

Jag förstår igentligen inte dom som skriver i annonsen att mina valpar är 200 % renrasiga, men det finns inga papper på dem, då är de inte renrasiga utan går under benämningen blandras.

qenzo skrev 2007-08-04 10:24:20 följande:
    Ja det vet jag med :D
  • kattengustav

Kullagullas, Fandangos, vi och masatis kennel finns som har mycket bruks.

Rottis77 skrev 2007-08-04 15:08:07 följande:
    Ni här inne som har lite koll på olika kennlar i sverige, från vilken kennel hittar man en bra bruks rottis?? Tycker tyvärr många är så inriktade på utställningar, och jag som då nästan bara väljer efter bruksmeriter har verkligen JÄTTE svårt att hitta en bra kennel. Vad tycker ni andra?? Sist hade jag så svårt att välja så att jag köpte en bullmastiff i stället, har dock velat ha en i 7 år så det blev alltså inget impulsköp. Men nästa vovve blir nog en rottis igen så jag kan träna lite mer, men vet inte från vilken kennel.
  • kattengustav

Våran kennel håller på att registreras just nu och våran första parning sker nu i veckorna.

Ja, vissa är väldigt noga med vilka som får hundarna och man ska helst ha haft en hund från dom tidigare.

Rottis77 skrev 2007-08-04 16:03:08 följande:
    Fandangos hade jag gärna haft hund ifrån, men det är inte lätt!! Vad heter er kennel??
  • kattengustav

Mamman är tyska linjer i och hon kommer från Hodevas. Pappan är också tyska linjer i och han kommer från Durbach's kennel.
    Det kommer bli en kull med bett i om man säger så.
    Han som vi köpte tiken av sa att om inte vi hade köpt henne skulle han själv ha parat dom två.

Rottis77 skrev 2007-08-04 16:15:26 följande:
    Vilka linjer har ni i era rottisar??
  • kattengustav

Sen har vi en tik med tjeckiska linjer i, men henne ska vi inte para förräns senare i höst.

Rottis77 skrev 2007-08-04 16:15:26 följande:
    Vilka linjer har ni i era rottisar??
  • kattengustav

Ackta er för hundar som är registrerade i Hous of Rottweiler. Han påstår att dom är reggade och klara, men dom är inte reggade i skk utan i HR och det gäller inte. Dom hundarna är inte värda nått.

• kattengustav

Ja, och dom hotar även andra kennlar. Vet en kennel som fick en bomb vid sin tomt och det finns ingen annan än dom som kan ha gjort det.

Dagsländan skrev 2007-08-06 22:39:16 följande:
    Dessutom är dom ökända bland rottismänniskor. Dom avlar på defekta hundar, hotar köpare som är missnöjda etc.etc.
  • kattengustav

Ja, det är helt sjukt.
    Vi ska ställa upp våran tik för parning på torsdag. Det blir hel tyska linjer och väldigt starka hundar av den parningen.

Rottis77 skrev 2007-08-07 19:29:17 följande:
    Helt sjukt asså, och dom tar ju inte lite betalt för sina "reggade" hundar iheller!!
  • kattengustav

Var uppe med våran tik idag. Det blev häng efter knappt 5 minuter och ändå är hon bara på dag 6, men för att vi ska vara säkra på att det blir nått så kommer hon paras först nu dag 6, sen dag 8, och 10 och sen varje dag fram till dag 14 ungefär. Så hon är kvar hos uppfödaren som har hanen. Det blir hårda rottisar av den parningen.

• kattengustav

Både mentalt och psykiskt och förhoppningsvis massa drifter i dom.
    Det är hel tyska linjer. Troligtvis inte den kraftiga modellen utan mer smala och smidiga för brukset.

Ms N skrev 2007-08-09 20:36:50 följande:

Kattengustav:Jag är nyfiken på vad du exakt menar med att det blir hårda hundar av din parning? Och väldigt starka hundar? Menar du mentalt eller vad syftar du på?
  • kattengustav

Det är en tik från Hodevas kennel och en från Dürbachs kennel.

Ms N skrev 2007-08-09 20:55:13 följande:

Ok, då är jag med!Har du lust att berätta vad föräldradjuren heter?
  • kattengustav

Fandangos är väldigt speciella. Man måste ha ägt en hund där ifrån som har blivit gammal och avlidigt för att få köpa en hund från dom ungefär, den ligger i Borås.

Castella skrev 2007-08-14 11:34:39 följande:
    Fandagos kennel Andros kennel är helt klart mina favo kennar innom bruks!!
Svar på tråden Rottweiler