Inlägg från: Anonym (Gallan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gallan)

Gallstensattack

Fick konstaterad med u-ljud för två veckor sen att jag har minst 3 stora stenar i gallblåsan.

Har haft flera attacker, skärande/sprängande/ tryckande smärta rakt in i mellangärdet, bak i ryggen under skulderbladet, ut åt sidan, illamående, febrig, kan ej djupandas.
    Härdat ut hemma förutom en gång då vi inte visste om det var hjärtat eller gallan som strulade.  Man vill bara svimma av när det som värst! SkrikandesSkrikandesSkrikandes

Undviker gröna äpplen, paprika, lök m.m. Ibland vet jag ej vad som utlöst attacken.
    Hoppas du får bra hjälp.

• Anonym (Gallan)

När jag var liten opererades min mamma för gallsten, kommer ihåg det stora ärret hon fick då.
    Dom pratar om operation via laparaskopi (titthål), eller ev. öppen kirurgi om det krånglar vid uttagandet av blåsan. Hu! både vill och inte vill opereras...
    Skönt att få bli av med stenarna som är 1 cm stora styck, men samtidigt nervös för att opereras...
    Pest eller Kolera? Ledsen 

• Anonym (Gallan)

Jo, det blir nog bra till slut.
    Har bara så dålig erfarenhet av en blindtarmsoperation via laparaskopi som slutade med att de fick öppna upp ca 20 cm lodrätt mitt på magen, då det var varhärdar runt lever och i lilla bäckenet. Komplikationer efteråt med ut och in på sjukan gjorde att det tog några månader att hämta sig...   

• Anonym (Gallan)
    esperando skrev 2007-07-23 21:33:45 följande:
    Åh suck...börjar få en attack till...smyger in en molande värk.
    Stackare, hoppas det inte blev en stor attack! Fundersam

Jag har också Diklofenak ihop med Alvedon, hjälper bara lite... ibland...,
    även Omeprazol för att minska magsyran, bränner ända upp i svalget hela tiden, jobbigt!
Svar på tråden Gallstensattack