• Anonym

Täcker drulleförsäkringen detta?

Jag lånade en telefon av en kompis och hade den i väskan och råkade glömma väskan vid bordet på en resturang när jag skulle hämta bestick.. Så den vart stulen..

Täcker min drulleförsäkring detta?? det var en helt ny telefon... För det är väll ändå min försäkring som kommer gälla? inte hennes väll? Det var ju inte hennes fel.

• Svar på tråden Täcker drulleförsäkringen detta?
  • Anonym (Hm)

Skulle inte tro det,men hör efter!

• Anonym

Tror att det är hennes försäkring ni måste kolla. Eftersom det är hennes telefon och hennes ansvar.

• Anonym

men blir inte hennes premie högre då?? det var ju inte hennes fel..

Jag glömde en gång en väska i provhytten för länge sen och hade min och min fd pojkväns mobil i väskan och vi fick ut nya på hemförsäkringen... är det nya regler nu eller?

• Anonym (Hm)

Jaa Drulleförsäkringen är annorlunda nu.....
    Men kolla kan ju hända att det går!

• Anonym

så om det inte täcker så finns det inget alternativ?

• Anonym (j)

Det är inte säkert att det faller ut någon försäkring alls eftersom du var oaktsam genom att inte ha koll på din väska. Drulleförsäkring handlar väl om saker som sker genom en olyckshandels eller så. Är inte alls kunnig på sånt, men jag har hört om folk som inte fått ut på försäkring om de blivit bestulna ur handväskor osv.

Ring och kolla och lycka till!!!

• Anonym

så om jag hade råkat pajja hennes telefon så vore det inget problem då eller??
    Tycker det är ingefär samma sak.. men kanske inte.

• Trulis

Drulleförsäkringen brukar vanligtvis gälla när du har sönder dina egna saker, eller när de försvinner. Det kan vara lite olika beroende på hur ditt försäkringsbrev ser ut.
    Annars går det under ansvarsförsäkrng, (tror jag det heter, det ligger under någon av de vanligaste skydden beroende på vilket bolag det är) när en annans ägodel försvunnit eller gått sönder i dina händer.

• Anonym (=))

Om jag vore du så skulle jag sluta ta hand om andras mobiler. Eller lämna väskan hemma..

Svar på tråden Täcker drulleförsäkringen detta?