• LC Star

Bra dagkräm till ansiktet för blandhy?

Min dagkräm har tagit slut och jag ska köpa en ny. Men jag vet inte vilken. Har inte hittat den rätta dagkrämen som passar min hy. Vill inte att hyn ska se fet eller blank ut efter några timmar. Har blandhy med torra partier och feta T-zoner.

Någon som har något bra tips?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-02 21:18:48:
    Har nu köpt Cliniderm "Pure and clean" från Apoteket. Tycker att den fungerar bra på min blandhy och de feta partierna är rätt dämpade och min övriga hud len och återfuktad.

• Svar på tråden Bra dagkräm till ansiktet för blandhy?
  • Johanninen
    Linda1976 skrev 2007-07-26 13:48:31 följande:
    Apoteket motsvarar INTE mina kvalitetskrav
    Kvalitetskrav och kvalitetskrav. Funkar det så funkar det, resonerar jag. Därmed inte sagt att det som funkar för mig nödvändigtvis gör det för någon annan. Har slängt otaliga halvfulla/knappt påbörjade krämburkar och -flaskor av alla sorters märken innan jag hittade det som känns bäst för min hud. Tror man måste prova sig fram till det som sitter bäst i ens eget ansikte...

(Synd bara att den enda bodylotion jag verkligen älskar luktar som en hel tantfabrik!)
  • Tina83

den ROSA serien från apoteket innehåller ingen mineralolja som täper till och gör huden beroende.

jag köpte Susanne Ljungs bok för 49 spänn när jag jobbade på Adlibris! kanonbra!

• Eleora

Jag har blandhy med anlag för acne, och det bästa jag har använt är ren jojobaolja från hälsokosten. På dagen använder jag den enbart, på natten med ett par droppar lavendelolja i. Det har räddat mig fullständigt!!
    Oljan räddar de torra partierna och balanserar de blanka. Huden blir jättesmidig och får fin lyster. Lavendeloljan lugnar och hjälper mot min acne.

• Flummig

Åh jag vet flera som har blandhy och ändå vill ha en liten återfuktande effekt. Sjögräs från TheBodyShop är perfekt! Doftar underbart, rengör, balanserar samtidigt som den hjälper huden att få fukt. Jättebra serie som inte är för mycket! Kostar inte så mycket heller! Många är nöjda med den och jag älskar den! Rekommenderas!

• Lilja84
    Flummig skrev 2007-07-30 21:28:48 följande:
    Åh jag vet flera som har blandhy och ändå vill ha en liten återfuktande effekt. Sjögräs från TheBodyShop är perfekt! Doftar underbart, rengör, balanserar samtidigt som den hjälper huden att få fukt. Jättebra serie som inte är för mycket! Kostar inte så mycket heller! Många är nöjda med den och jag älskar den! Rekommenderas!
    Kan bara hålla med här .

(kopierar från deras sida )

SEAWEED MATTIFYING DAY CREAM
    En lättabsorberad, oljefri och fuktighetsbevarande dagkräm som inte täpper till porerna. Innovativ teknologi kontrollerar överflödigt sebum och glans, samtidigt som den ger fukt till de områden som behöver det och balanserar huden över hela dagen. Ger huden en fräsch känsla och gör den mjuk, ren, smidig och glansfri.
  • Flummig

Lilja84
    Haha, du och jag som är TBS fans! Fast Sjögräs slår ju allt, vilket sammanträffande att båda skulle skriva den... Det var j udu som introduserade den till mig och är mer än nöjd! tack för tipsen!

• Stella07

jag använder på sommaren aco perfymfria fuktkräm, tycker den inte är sämre eller bättre än andra dyra som jag provat, har torr hy på vinter så då måste jag byta ska försöka hitta någon ny till denna höst/vinter snart......

• LC Star

Tina83: Jag har varit och köpt den nu och den var jättebra! är väldigt nöjd än så länge! Bra tips. Du kanske ska utbilda dig till farmaceut?

Svar på tråden Bra dagkräm till ansiktet för blandhy?