Inlägg från: Boolli |Visa alla inlägg
  • Boolli

Introducera katter till varandra?!

Nästa vecka så kommer vi få kattbesök och jag vet inte riktigt hur jag ska lösa detta. Har själv en katt som inte alls är så himla sällskaplig, är ensam innekatt.. Men nu kommer han iallafall, Pumba, och ska bo hos oss en vecka.

Har nån här tips på hur man kan introducera dom? För att göra det så smärtfritt som möjligt...?

• Svar på tråden Introducera katter till varandra?!
  • Boolli

fantasy -- aj aj.. vi bor i en liten tvåa så det går i princip inte.. men man ska INTE bara släppa ut den andra?

• Boolli

Jo det har vu ju såklart

Man kanske ska stoppa in Astrid (min katt) i sin bur och låta Pumba sitta i sin så får dom ligga sådär ett tag o jama...?

• Boolli

Nån annan som har tips som har varit med om detta?

• Boolli

Hej tack för alla svar!

har märkt att många tycker det är dumt att röra till det en vecka med detta men som det ser ut är det enda lösningen. Annars måste jag varje dag åka lång bit för att mata katten och så får han ingen sällskap alls det känns så risigt..

Så jag får väl låta han komma in o stanna kvar i buren att par timmar så han o Asse får nosa av läget. Sen får jag väl klippa klorna på henne..

• Boolli

vilket tips! tack sommarkatten!

• Boolli

Nu e Pumba här och itroduceringen har gått bra. Eller det har väl inte varit så mycket annat än lite fräsningar på avstånd och nu ligger gästen i sovrummet under sängen och revirägaren hon litter i köket och surar.

Astrid äter ju och har varit på toa men Pumba har gjort varken eller så jag hoppas det blir bättre imorgon för han måste ju vara hungrig/kissnödig..

• Boolli

Birgitta -- han har vågat sej fram och har varit på lådan fler än en gång men jag vet inte om han har ätit nåt än. Hela natten skrek han dessutom så jag har haft fullt sjå med att be han hålla klaffen så nu har jag lite dåligt samvete. men vi har så himla lyhört där vi bor och grannarna undrar väl vad som försigår..

• Boolli

Ja i går när jag skrev så hade han inte det men tack o lov har han det nu. Men dom verkar inte vilja acceptera varandra utan om de stöter ihop så blir det ett satans fräsande och sen går dom. Inget handgemäng m a o..

• Boolli

Jaa det blir väl så. Men vi brukar inte vara kattvakter utan denna gång fanns det ingen annan utväg för min kompis så då fick det bli så här..

• Boolli

LJ80 -- jo jag vet men vi bort inte nära varandra alls utan det tar ett tag att ta sig dit. Vi tänkte att detta va bästa lösningen denna gång helt enkelt. Men båda katterna äter och går på lådan det enda som stör är att Pumba ska stå och yla nattetid. Men annanr verkar det gå bra. Igår kväll låg han med oss i vardagsrummet och sen även i sängen.

• Boolli

Jaa ylandet har ju inte direkt avtagit. Har nu köpt öronproppar men de hjälper knappt. Speciellt inte när han bestämmer sig för att jama precis nedanför sängkanten. Men på kvällarna o så verkar det vara ok. Han ligger i sängen med oss och äter o går på låda. Han och Astrid verkar komma mer överens, de undviker varandra så gott det går men kan passera utan att fräsa..

Fyra nätter kvar..

Svar på tråden Introducera katter till varandra?!