Inlägg från: LJ80 |Visa alla inlägg
  • LJ80

Introducera katter till varandra?!

När vi har skaffat ny katt så har vi alltid låtit den nya sitta kvar en stund i buren innan den släpps ut och då låta våra "gamla" vara där och nos på den o på varandra. På så vis så blir inte den "nya" katten livrädd. Släpp sedan ut den när det känns ok, men bucha inte på nåt med eran "gamla" katt för då kan det bli illa. Låt det gå den vägen har alltid funkat för oss . Lycka till

• LJ80

En fråga varför hade ni inte katten kvar hemma hos henne för? Man kan ju gå dit och mata katten och umgås med den varje dag. Inte hela dagarna menar jag inte, det jag menar e att det blir en ordetlig stressfaktor för den katten det bästa e att den får vara hos sig om det bara e för en kortare period. Katten kommer bara bli förvirrad och osäker. (Jag trodde nämligen av det jag läste att ni skulle ha denna katt för alltid, det var bara att den var vuxen .)

• LJ80

Ok då kanske det funkar bra ändå. Om hon bott närmare så hade ju det varit den bästa lösningen att kissen fick vara kvar i sin hemmamiljö . Men bra att det funkar. Ylandet kan vara saknad.

Svar på tråden Introducera katter till varandra?!