gravid + molande värk?
Är det många av er som upplever/upplevde molande värk i början av er graviditet? Jag är v 5+6 och jag vaknar flera gånger per natt av molande mensliknande värk... på dagarna känner jag inget..
Är det faktiskt OK?
Är det många av er som upplever/upplevde molande värk i början av er graviditet? Jag är v 5+6 och jag vaknar flera gånger per natt av molande mensliknande värk... på dagarna känner jag inget..
Är det faktiskt OK?
Är i vecka 13 och har det fortfarande ibland. Ska som sagt vara helt normalt men visst funderar man iom att det är min första.
det är vanligt... tänk på att hela livmodern ska töjas ut så att det ska få plats en bebis där inne.. det är ite så konstigt om det gör lite ont och sträcker och spänner..
Samma här, började några dagar innan jag plussade och höll i sig till v. 6-7 nånting, gjorde jätteont bak i ländryggen (har alltid mensvärk bak i ryggen). Sen började illamåendet istället, det är 1000000 ggr värre!!!
Är nu gravid i v. 32+1 och molvärken har kommit och gått under hela graviditeten, men inte lika intensivt som i början.
julisen - är i vecka 15 o har fortfarande olika slags växtvärkar till och från. Kommer nog att ha det tills den inte ska växa mer, jag verkar vara känslig...
så det är normalt att ha ont i kosrryggen/ländryggen? har inte det nu men fick det i förra graviditeten när jag fick MA så om jag känner så igen kommer jag bli superorolig... då hade jag ont där bak i ryggen och på framsidan vid äggstockarna också..
Första gången hade jag ingen växtvärk alls överhuvudtaget. Denna gång däremot har den varit ganska markant från och till. Så det kan nog vara väldigt olika.
känner likadan..kl e nu 04.26 kan inte sova..grr så störigt..är i vecka 4+5
Jag har molvärk till och från hela dagarna, mest på kvällen dock. Har hört det är helt normalt!
Glömde skriva... jag är i v.5+4
jag har bara sovit jättedåligt senaste veckan, inte pga att jag har speciellt ont utan för att jag bara känner mig orolig i kroppen,, är det vanligt?
Känns det som mens värk ungefär?
Har det varje dag nämnligen...
Jag är i ca v. 7 och har känt molvärk sedan början. Jag blev också lite orolig, men så frågade jag här på forumet och fick ett bra svar. Känns tryggt att fråga andra här som är i samma situation och som har mer erfarenhet. Nu när jag har börjat att må illa så inser jag att molvärken inte är så farlig och det känns nästan lite tryggt att känna att det händer något i magen. Det är värre att ha känslan att man snart ska spy snart nästan hela tiden...en gottegris som jag har nu till och med blivit illamående av mitt favogodis!!! Fast jag ska inte klaga för jag mår bara illa..än så länge!
Är i vecka 10+4 och har också molvärk till och från.. i början var det värre men det är som sagt växtvärk... Jag var jätte orolig i början...