porslinsfasader
Hej! Vill bara varna: jag gjorde porslinsfasader; såg fint ut först MEN då jag kom hem o åt upptäckte jag att maten fastnade på porslinets yta o mellan fasaderna o tandköttet!!! Eftersom fasaderna blir 'högre' än vanliga tänder så fastnade även läpparna på fasaderna! Detta hände även en bekant, hon har behållit sina fasader o ser inte klok ut när hon talar nu. Jag fick även läsp-ljud då jag talade, och detta har andra råkat ut för som gjort flera fasader. För att få plats med fasaderna slipade tandläkaren ner mina egna tänder; utan att berätta att han gjorde det!!! Han sa 'jag ska bara slipa lite...' och sedan 'jaa, nu har jag slipat bort din emalj, så utan fasader är dina tänder gula nu!'... Utan emalj är tänderna helt osyddade mot t ex karies o bakterieangrepp. Jag krävde att få avlägsna fasaderna men trakasserades via mejl/tele av tandläkaren först, som vägrade boka en tid för att ta bort 'skiten'(fasaderna). Det var HEMSKT! Tillslut tog han bort dem; men fick med en hel del av mina ursprungliga tänder o som sagt, ingen emalj=gula...(Nu har jag löst det på annat sätt; löständer - haha, nej jag skojar! Jag har löst det med mycket billigare o (för mig) bättre 'plast' som många tandläkare använder o är vana vid. Plasten styks ut o fyller ut gluggar etc, och det ser helt naturligt ut på mig. Jättenöjd. Det enda trista är att man måste förnya det då o då (nu är det snart dags, 5 år sen sist) men det är inte så dyrt, så det funkar. VIKTIGT VIKTIGT VIKTIGT: Det finns seriösa o oseriösa tandläkare, jag hade otur och vill VARNA för Kent Nyman i Göteborg, på Avenyn. Han har flera anmälningar på sig, och använder ojuste övertalningsmetoder och bryter på flera sätt mot god etik. Kontakta tandläkareförbundet för råd om vart du ska gå! Hoppas du hittar bästa lösnignen för dig och att du aldrig glömmer att den viktigaste skönheten kommer innefrån! :) Lycka till!