• Banankakan

    BF runt 21 oktober?

    Jag vet att det redan finns en hel bunt med trådar för de som har BF i oktober, men det är så svårt att komma in mitt i en diskussion, så jag gör helt enkelt en egen och hoppas på att någon vill hänga på ;)

    Jag vill bara kunna jämföra utvecklingen lite de sista månaderna, se hur ni andra gravida mår, hur livliga era små är osv.

    Det är mitt första barn, och jag är bara 21, så man är ju väldigt nyfiken! Och bor du i närheten av Jönköping så kan ju det vara rätt roligt.

    Så kom igen tjejer, väntar ni en liten? =)

  • Svar på tråden BF runt 21 oktober?
  • susanna

    Hej banankakan !
    Väntar första barnet fyra dagar efter dig den 25 oktober. Just nu händer det en del i våra magar, hur mår du ?

  • Banankakan

    Hej susanna, så trevligt =)
    Det händer en hel del här också, man märker att den växer där inne, ligger och sparkar på mig =) Men jag mår bra iallafall, och det är ju väldigt skönt, höfterna tar nog lite stryk av den extra vikten bara.
    Sparkar din mycket?
    Vet du ifall det är en pojk eller flicka, eller låter du det bli en överraskning?

  • jojo7

    hej! Jag har Bf den 21:e oktober..

    Mår hur bra som helst fast det börjar bli lite tungt nu + att pojken hemma vill vara hos mig hela dagarna men jag orkar knappt bära honom nu..

    Är det erat första?
    Tycker ni tiden har gått fort hittills?

    Det tycker jag men jag får väl tacka Albin för det..


    ♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • Banankakan

    Hej jojo!
    Härligt med en som har BF samma dag.
    Självklart vill han vara hemma med mamma =) Hur tror du det kommer bli att vara hemma med två småttingar sen då?

    Ja, det är vårat första, så allt är väldigt spännande =)
    Jag tycker tiden har gått väldigt fort, det känns som att det var i förra veckan som jag fick reda på det. Alla andra brukar klaga på att tiden går så himla sakta, men inte jag!

  • jojo7

    Banankakan:

    Jag ska söka in så att Albin får gå syskontimmar på dagis. är kanske inte så jätte roligt att gå hemma med mamma dygnet runt. Jag ska skicka in papprena nästa vecka men han kommer nog inte in förrän nästa år..


    ♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • susanna

    Hej igen !
    Det är en livlig bebis i magen. Ibland känns det nästan läskigt som den håller på, känns som den gör en tvärvändning och man ser hela magen rör sig.
    Skulle på första ultraljudet ta reda på vad det är men barnmorskan ville inte säga något, tyckte inte att hon kunde se. Så den 5 september gör vi andra ultraljudet och vi kan inte hålla oss´så vi ska ta reda på det.
    Vet ni vad som gömmer sig magen ?

  • jojo7

    jag vet inte och vi kommer inte att ta reda på det. Men enligt sånna där skrock tester så är det en tjej...

    Jag vill ta reda på vad det är för kön men gubben min vill inte..


    ♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
  • susanna

    Enligt skrock skall vi få en pojke, men nu börjar vi tvivla. Vi gjorde bla. ring i skedjan tricket. Kedjan pendlade fram och tillbaka på mig och på min brors flickvän (även hon gravid) gick den i cirklar. Dom fick reda på för några dagar sen att dom väntar en pojke, ska bli spännande att se vad vi får. Som tur är vill min sambo veta annars brukar vi sällan vilja samma sak

  • Banankakan

    jojo: Att man alltid ska behöva vänta på allting, vi får hoppas på att han kommer in snart.
    Jag tror inte på såna där skrocktester, jag har gjort något test som visade på en pojke, och ett annat en tjej. Jag vill också ta reda på könet egentligen, men precis som din, så vill inte min sambo.

    susanna: Jag känner igen det där, att det nästan känns läskigt när den rör sig, och ibland börjar jag fundera på om den övar karate därinne =)
    Nej, för oss får det bli en överraskning!
    Sen när du vet får du höra av dig, så får vi se om man kan lita på det där ring i kedjan =)

    Jag var iallafall och gjorde ett till ultraljud igår, min moderkaka låg för långt ner, och gör visst fortfarande, så jag måste tillbaka i v 32 och göra ytterligare ett ultraljud, och jag hoppas verkligen att den flyttar upp sig, jag vill ju helst inte göra kejsarsnitt!

  • jojo7

    banankakan:
    Sitter den för långt ner?! Har dom sagt nått mer vad det innebär?
    Min värsta fasa ärfaktiskt kejasarsnitt. vet inte varför men jag säger det inte bara för att skrämma dig...


    ♥Albin♥ född 060830, min ögonsten! ~Bebis i magen, BF 21:e oktober~
Svar på tråden BF runt 21 oktober?