Hej Kämpen!
Jo, det gick väl sådär. Det känndes mycket professionellt iaf. Vi fick båda två presentera oss själva, dvs, prata om vår uppväxt, våra föräldrar, hur vi träffades, vad vi har gjort i livet osv, så att hon skulle få en bild av oss.
När vi var färdiga var tiden redan slut och så sa hon att vi skulle "smälta" det här. Men, vadå "smälta" tänkte jag då... Finns inte mycket att smälta eftersom hela sessionen var ju bara en presentation... Hrm, vi fick inga verktyg för att kommunicera bättre eller så. Bara att vi skulle boka en tid igen efter vi hade "smält" det hela.
Det ena som har smält hos mig är att vi kanske har andra problem än bara dålig kommunikation/dialog. Jag tror att vi tänker väldigt olika och har olika värden i livet, och även om vi har samma mål, så har vi olika sätt att vilja uppnå dessa mål. Att vi väntar vårt andra barn gör inte saken lättare och till dess kommer att jag inte är svensk, så jag och min sambo är uppväxta med olika mentaliteter.
Det kändes även som jag inte fick sagt allt som var viktigt, men det är ju svårt att berätta allt om sitt liv i mindre än en halv timme.
Vi kommer nog att boka tid snart igen, för än så länge har vi inte fått så mycket hjälp.
Hur har det gått för dig Kämpen? Har ni kunnat använda de verktyg ni fick?
Om du vill så får du skriva till min inbox istället, då känns det lite mer privat för min del oxå.