Destination X: Grattis till barn nr 2 och hoppas att det känns bättre efter ert 1:a samtal.
Det gick jättebra igår. Visst var det nervörst och jag kände verkligen att min man inte ville gå (något han tog upp i helgen också)men när vi väl var där kändes det som att han kopplade av. Vi satt alla 4 och pratade i 2 h. Jag hade kanske velat att de hade styrt samtalet lite mer, frågat lite mer men de ska ju bara guida egentligen.
Det var lite dumt att allt tillslut cirkulerade kring vad vi gjorde/inte gjorde i hushållet, kändes som att det blev en jättestor fråga, att min man inte hjälper till tillräckligt och att jag måste lära mig att släppa ifrån mig ansvar men det är ju mycket det som våra diskusioner handlar om. Vi kom överrens om en hel del bra samt hur vi ska ha varsin sovmorgon på helgerna osv.
Vi pratade om att min man har svårt att prata om känslor och att det är manligt och något jag måste acceptera. Jag måste lita på att han berättar när något är fel istället för att känna ansvar för att han är lycklig och mår bra osv.
Vi ska nu testa detta i 1 mån och sedan ha ett uppföljningssamtal. Även om det inte kom upp så mycket nytt kändes det bra att höra min man lova bättring inför dessa människor.
Jag vet att det kan kännas som "vad håller jag på med, ska vi verkligen gå" men GÖR det, det kan bli bättre och i så fall är det värt alla pengar i världen.