Inlägg från: Fyrklovern |Visa alla inlägg
  • Fyrklovern

PartyLite Del 2

Halloj alla i tråden!

Tillbaka hemma nu, visningen slutade på 3200:- Värdinnan är nöjd och d är jag det oxå, kommer nog att klara bonus denna månaden, har ju tre visningar kvar i september!

• Fyrklovern
    Pee Wee skrev 2007-09-19 15:26:53 följande:
    Vad skall man uppnå för att få bonus?
    15 000:- på en månad och det ska jag ju bara klara hela hösten har jag tänkt!!
  • Fyrklovern
    Pee Wee skrev 2007-09-19 19:17:45 följande:
    Vad är bonusen då?Har ju noll koll. Började i december förra året men fick en hemskt dålig start och har inte haft något under sommaren. Nu har jag 3 bokningar i oktober och hoppas komma igång bättre.
    Det betyder att du tjänar 25% på det du säljer i stället för 20%. Så du får dom där sista 5% insatta på kontot!
  • Fyrklovern
    Pee Wee skrev 2007-09-20 07:15:47 följande:
    Så var det ju.
    Hoppas du kommer upp i det nu då, brukar ju inte vara så svårt på hösten...
  • Fyrklovern
    snuttgurkan skrev 2007-09-21 15:01:45 följande:
    Gillade en del av dom nya dofterna!Blev nästan nöjd med det jag köpte, hade jag haft mer pengar hade jag varit ännu nöjdare då jag kunnat köpa mer av det jag ville ha.Värdinnan (systeryster) var iaf nöjd, visningen slutade på 11500:-
    Va häftigt, hoppas jag oxå säljer för så mycket någon gång!
  • Fyrklovern
    Carra78 skrev 2007-09-23 21:13:56 följande:
    Vilka produkter visar ni på era visningar nu?
    Jag har inte beställt hem så mycket nytt utan visar en hel del gammalt, naturligt modern med lite äpplen och sånt i, har fått hem tvålarna med, och så har jag sålt jätte många clarity teljushållare (tre-packen), och retro teljushållare (oxå 3-pack) men det kanske är för att jag älskar dom och kan prata så bra för dom...
  • Fyrklovern
    Tudorjohansson skrev 2007-09-25 09:27:54 följande:
    Hur gör ni på era visningar. Ger ni de som bokar nya visningar nåt och lottar ni ut nåt till de som beställt???
    Jag lottar ibland ut lite ljus men inte alltid och jag har aldrig givit dom som bokar något men det kanske man ska erbjuda??
  • Fyrklovern
    loveya skrev 2007-09-28 00:47:23 följande:
    Jag beställde två 3veksljus! Älskar mullbärsljusen så det passade ju perfa. Jag önskar bara att jag kunde hålla bättre ordning här hemma så det kändes mysigare att tända ljusen, men då jag går hemma jämt så blir det fort stökigt! Jag o barnen är lika goda kålsupare hehe.. Just nu funderar jag över vad jag kan hitta för smart att elda i badrummet. Vill ha en hängande sak eftersom jag har katterna på den toan. Om det hänger nära taket så kommer di ju inte åt det.... Nåt förslag?
    Jag är ju helt såld på "Färgklick", den är ju lite mindre än kaskaden och kanske skulle kunna passa bra, fast det är ju väldigt grön, men jag bara älskar grönt!!
  • Fyrklovern
    Pee Wee skrev 2007-09-28 12:11:21 följande:
    Jag brukar ibland när en visning har gått bra dela ut ett t-ljus om jag har tillräckligt många med mig.Någon som vill dela med sig hur ni lägger upp en visning?Jag tycker ibland att man inte vet om man skall berätta lite historia om partylite eller om man skall låta bli. Kan ju kännas jobbigt att lyssna på för gästerna.

Jag brukar inte prata massa historia, jag gjorde det för men nu säjer jag oftast bara att det ursprungligen började i USA för 100 år sedan och att det kom till Sverige 2003, det brukar räcka.

Sen tackar jag värdinnan och berättar bara kort om värdinne systemet, innan jag börjar berätta om dom olika ljusen. Brukar ta lite fakta om te/votiv/pelar & glasljus och ibland går jag in lite på produkterna men det är så himla många så jag brukar uppmana gästerna att gå fram och känna & lukta på visnings bordet och ställa massa frågor.

Någon annan som vill delge hur dom gör på sina visningar?

• Fyrklovern
    Tudorjohansson skrev 2007-10-05 14:41:22 följande:
    Fasen jag har inget party inbokat för än 28/10. Hoppas på att kunna övertala lite folk på söndag. Vill verkligen fö drömstarts paketet
    Det brukar ju inte vara så svårt på hösten, lämna ut kataloger lite här och där så ska du se att det snart nappar!
  • Fyrklovern
    AnnaHjo skrev 2007-10-10 16:46:20 följande:
    Hoppas att det gått bra för er som haft era partyn!!??Själv har jag inte många inbokade alls eftersom jag fått en liten prins i fredags.Men det hade varit roligt om man hade haft mer.....men det kommer väll....Lycka till alla på era visningar ni har framöver!
    Åhhh va roligt, Grattis!! Gick allt bra?
  • Fyrklovern
    FruLök skrev 2007-10-13 10:42:47 följande:
    Hej på er. Tänkte fråga hur lång tid det kan tänkas ta innan grejerna kommer från det att man lagt in  beställningen. Jag tänkte vara värdinna i mars/april men försäljaren tog inte upp min bokning, hon sa att det var för långt fram....Ni som e säljare, tar ni inte upp värdinnebokningar om det e för långt fram i tiden eller? Ha en underbar lördag.
    Jag hade tagit bokningen men jag vet att tex, min ledare som har väldigt många visningar i månaden, bara bokar in sig två månader i förväg.
  • Fyrklovern
    Nedina skrev 2007-10-17 08:32:46 följande:
    Beror lite på vilken nivå man är på. Om du är konsult står det i Konsultens handbok att läsa lite mer. Två exempel är iaf: Teamledare (2 rekryterade konsulter)- 1,5 % av konsulternas försäljning, Enhetsledare (6 rekryterade konsulter, varav 4 personligen rekryterade och två rekryterade av dig eller av dina konsulter)- 6 % av konsulternas försäljning + 6 % på den egna försäljningen.Blir man sedan högre nivås ledare tjänar man på alla som ligger under sig, men i olika procentsater på olika nivåer. Låter kanske som att man bara "får" en massa pengar, men ju högre nivås ledare dessto mer ansvar.
    Bra att veta, har alltid undrat!
    Min lilla kille är redan 1 år!
Svar på tråden PartyLite Del 2