Konisering/ Operation på livmodertappen
Någon som gjort det? Jag ska bli po under lokalbedövning. Gör det ont att få bedövinssprutan? Hade ni ont länge efter?
Någon som gjort det? Jag ska bli po under lokalbedövning. Gör det ont att få bedövinssprutan? Hade ni ont länge efter?
Jag fick oxå göra operation med lokalbedövning, tror de brände bort med laser eller nåt sånt. Var ett och ett halvt år sen, men vad jag kommer ihåg så åkte man in på morgonen, fick ligga och vänta nån/några timmar innan op och själva op gick jättefort. Gjorde inte särskilt ont och man blev rejält groggy av bedövningen, kände mig typ jättefull :) Efter några timmar fick jag åka hem, nog bra om någon möter dig för man är ganska trött och groggy efter. Kändes bara lite efteråt, inga värre smärtor och det gick över efter några dagar. Jag var ju orolig för att det skulle bli problem med att bli gravid och sånt men ett halvår efter op blev jag gravid och nu har vi en underbar son :) Lycka till!!
Jag blev nersövd, sjukhusets policy så det var inte självvalt.
Hade inte ont mer än samma dag egentligen. Fast vi fick inte ha sex eller nåt förrän jag var helt läkt
(slutat blöda). Tog väl en vecka eller två så var det bra.
Kom in till sjukhuset vid 8 på morgonen. Opererades runt 10, vaknade 10.30. Ville åka hem med en gång, men det fick jag inte.
Fick order om att inte köra bil hem själv, samt att gärna ha sällskap med mig, men det var ju för att jag skulle bli sövd. Kunde ju ha fått någon reaktion på bedövningen.