• angelcry

Värktablett till hund?

Kan man ge en hund vanlig värktablett?

Amor vincit omnia
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-27 13:51:37:
    Bilder finns under "starka bilder"
  • Svar på tråden Värktablett till hund?
  • häggen

alvedon eller panodil får man inte ge till djur sa veterinären som jag hade till min hund endast MAGNECYL

5 Mars föddes min prins
  • mina små kämpar

varför har han ont?

• Lillgull

Alvedon innehåller inte acetylsalicylsyra utan paracetamol som aktiv substans. Bäst att rådgöra med vet om värktablett till hund, finns speciella avsedda för hund, skulle nog vara försiktig med paracetamol, har för mig jag läst på något ställe att det inte är så bra för hunden..
    Mia

• Ch Belair

Nej inte alvedon eller panodil. Och absolut inte i pulverform upplöst i vatten.

Hör med vetrinär imorgon!

• angelcry

Nej jag vågar absolut inte ge honom något nu. Vi ska tvätta och linda tassen nu så han inte slickar i natt. Så ska jag ringa i morgon.

Han har blåsor mellan tårna som gör jätte ont så idag haltar han och vill knappt gå ute, han vill bara ligga ner.
    Tycker så synd om honomLedsen Förstår inte hur han har fått blåsor där....någon som vet vad det kan vara??

Amor vincit omnia
  • mina små kämpar

stackarn förstår att det gör ont

• angelcry

Jaa, det gör ju så ont att se djuren lidaLedsen

Amor vincit omnia
  • Teskedsmamman

Svårt att få över några Rimadyl till vovven via nätet..... annars har jag några som ligger och skräpar....

mina små kämpar skrev 2007-07-26 22:43:54 följande:
    jag har alltid hört att man inte ska ge sina djur sin egna medicin,men visst det finns kanske något du kan ge, ring och fråga, finns ju jour
    Det var en veterinär som gav mig rådet att ge (vad det nu var) under natten så att min tik inte skulle ha ont tills vi tog oss till veterinär på morgonen....
    Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Lillebror BF+3
  • angelcry
    Teskedsmamman skrev 2007-07-26 23:09:07 följande:
    Svårt att få över några Rimadyl till vovven via nätet..... annars har jag några som ligger och skräpar.... Det var en veterinär som gav mig rådet att ge (vad det nu var) under natten så att min tik inte skulle ha ont tills vi tog oss till veterinär på morgonen....
    ja det kan ju bli svårt men tack iaf
    Amor vincit omnia
  • Fighter

Men alltså om du har svidande blåsor hjälper tyvärr inte alvedon, detsamma gäller hunden.

Svar på tråden Värktablett till hund?