bläckfiskringar med tillbehör
har bläckfiskringar som jag ska fritera.
vad ska jag ha till?
ideerna är lsut. obs är gravid. och en 1åring ska med kunna smaka.
har bläckfiskringar som jag ska fritera.
vad ska jag ha till?
ideerna är lsut. obs är gravid. och en 1åring ska med kunna smaka.
Ååå det är ju jättegott ihop med ris oc tomatsås eller med pommes frittes och aioli eller med en blandsallad och någon kall sås.
Ris, citronklyftor och nån sås typ Rhode Island, kanske? Sallad eller wokgrönsaker till.
är inne på ris eller pommes..
hur gör man ioli.. urs skäms är från mallorca.. och kan inte det.
Säkert nån här som har bra recept på aioli, men annars så surfa in på Tasteline typ - de har alltid bra recept.
Aioli är majonäs, lite vatten, citron, salt, vitlök är en enkel variant.
Och är man nu lite "lat", så finns det olika fabrikat med färdig aioli i butiken.
aha mjo vet att det fins på burk... tihi
blir ris med ringarna och jordnötsås till mumsigt..... måste vara gravid sug
Nu blev jag också plötsligt VÄLDIGT sugen på bläckfiskringar!!!
ett koletivt sug.... hehe.. får se vad min son säger om dom... han ska få smaka men får äta sig mätt på något annat...
älvanpurjo; Alltid spännande när det ska "premiärsmakas"! Kan ju som bekant bli både flopp och flipp. Själv har jag nu ett sånt akutsug efter de friterade ringarna, att det lutar åt det mathållet imorgon till middag! (Om jag fixar natten med denna abstinens..)
Nu blev jag oxå sugen på det, skall gå och äta tapas ikväll så får nog beställa in en Calamares a la Romana *yummy*
rosanna hehe ksicka ut gubben i köket annars ;) tror han kommer rata dom men vem vet.
mmmm... nu blev jag oxå sugen....
vi har alltid ensaladia till: spansk tonfisksallad.... jummiee
qlurig; Suget efter de där sega ringarna brer ut sig! älvanpurjo, du kanske har startat en epidemi!
japp min tanke.... hehe ;)
hmmmm nu försöker jag övertala mannen att vi ska åka till affären, vill INTE ha tacos som han ska äta....
hehe.. du kan väl äta ringarna till tacos..
ska informera min son satt med en halv ringi handen utan frityren och sa mmmmmmmmmmmmmm och åt på... så han gillade det även riset ochj ordnötsåsen gick ner :)
jag skyller allt på dig älvanpurjo...
suget blev för stort och mannen fick allt vänta med maten så jag kunde åka till ica, men där fanns det inte, så vidare i jakten åkte jag till sabis..
Där fanns dem + deras goda aioli och så köpte jag en citron....
gissa vad jag ska ha ikväll...
Nu ett par bilrunder senare så är jag lugn i kroppen...
Som sagt fan ta älvanpurjo....(hihi)