• Pallas Athena

Flaskor till hemkokt saft?

Vart får man tag på dem nu? Vinbären är supermogna nu och måste plockas inom de närmaste dagarna, men lokala ica-affären har inte hunnit få in flaskor i sitt sortiment ännu! Och vi har inga liggande hemma..
    Någon som har en idé på vart det kan finnas förslutningsbara flaskor att köpa NU (typ imorgon?).. Har kollat med inredningsaffärerna men de har så klart inte ens det i sitt sortiment. Helst vill jag ha glasflaskor med sånt där klämma-på-lock..

• Svar på tråden Flaskor till hemkokt saft?
  • Skorpan081

Jag har köpt på Åhléns.

• Pallas Athena
    Skorpan081 skrev 2007-07-27 20:21:08 följande:
    Jag har köpt på Åhléns.
    Tack! De hade såna, men svindyra! Finns det ingen som har literflaskor för sådär 20 kr? Eller större flaskor?
  • Barbabok

Kolla i Second Hand-butiker, där brukar det finnas för en billig peng, eller vid loppisar. Flaskorna ska ju ändå rengöras så noga och gamla flaskor är ju jättefina.

• killenkott

Såg jättefina billiga på Icamaxi.men jag vet inte vart du bor...

• ariel77

Fråga någon granne vettja!
    Annars går det ju att frysa saften i ett plastkärl om du inte har flaskor. Tipsade min svägerska mig om. Men saften måste tinas i kylskåp annars blir den grynig typ.

• Pallas Athena
    killenkott skrev 2007-07-28 10:33:51 följande:
    Såg jättefina billiga på Icamaxi.men jag vet inte vart du bor...
    Nej, vårt Maxi hade inga ännu!
  • Pallas Athena
    wero73 skrev 2007-07-28 10:32:27 följande:
    Kolla i Second Hand-butiker, där brukar det finnas för en billig peng, eller vid loppisar. Flaskorna ska ju ändå rengöras så noga och gamla flaskor är ju jättefina.
    Ja, fast vår Second hand butik har inte öppet idag!
  • Pallas Athena
    ariel77 skrev 2007-07-28 10:35:22 följande:
    Fråga någon granne vettja!Annars går det ju att frysa saften i ett plastkärl om du inte har flaskor. Tipsade min svägerska mig om. Men saften måste tinas i kylskåp annars blir den grynig typ.
    Grannarna använder gamla vinflaskor och behöver dem själva..

Plastflaskor vet jag inte riktigt, vi provade med pet-flaskor förra året, men de smälte av den varma saften!
Svar på tråden Flaskor till hemkokt saft?