• Pallas Athena

Flaskor till hemkokt saft?

Vart får man tag på dem nu? Vinbären är supermogna nu och måste plockas inom de närmaste dagarna, men lokala ica-affären har inte hunnit få in flaskor i sitt sortiment ännu! Och vi har inga liggande hemma..
    Någon som har en idé på vart det kan finnas förslutningsbara flaskor att köpa NU (typ imorgon?).. Har kollat med inredningsaffärerna men de har så klart inte ens det i sitt sortiment. Helst vill jag ha glasflaskor med sånt där klämma-på-lock..

• Svar på tråden Flaskor till hemkokt saft?
  • Pallas Athena
    Rosana skrev 2007-07-29 11:03:37 följande:
    Har du inget Clas Ohlsson i närheten? Där tror jag att de har.
    Tack! Ska kolla upp det!
  • Pallas Athena

smulan 75 skrev 2007-07-29 11:04:36 följande:

Såg att citygross hade från 10:-st i 2 olika storlekar
    Attans!
    Citygross finns inget i närheten!
  • Pallas Athena
    Rosana skrev 2007-07-29 11:03:37 följande:
    Har du inget Clas Ohlsson i närheten? Där tror jag att de har.
    Har du någon aning om vad de heter? För jag hittade inget där när jag sökte på "flaska"..?
  • Thursday

Grolsch-flaskor är skitbra att ha saft i! 19,60 kr för en halvlitersflaska, men då är den ju full med starköl dessutom

• PiaMaria

bären är mörk röda och klara för att plockas...hur mkt socker har ni per kg?

• middiz
    tvabarnsmamma21 skrev 2007-07-29 12:07:44 följande:
    bären är mörk röda och klara för att plockas...hur mkt socker har ni per kg?
    5dl per liter saft
  • Mamma till tre kottar

Jag brukar faktiskt bara hälla upp saften i gamla syltburkar, för det har man ju liksom gott av.

• Veladis
    Mamma till tre kottar skrev 2007-07-29 16:18:40 följande:
    Jag brukar faktiskt bara hälla upp saften i gamla syltburkar, för det har man ju liksom gott av.
    Smart!
    Då gör det ju inget om det blir gele av saften heller...
  • Granbarr

Jag fick nerfryst sylt av min arbetskanmrat.

Hon hade fryst ner saften i plastpåsar som hon lagt i tomma mjölkförpackningar. (Tvättade såklart. )

• Pallas Athena
    tvabarnsmamma21 skrev 2007-07-29 12:16:08 följande:
    hur mkt vatten per kg då?
    Jag brukar ha 6 dl socker per kg bär och så 4-5 dl vatten per kg bär..
  • HumDis

Vet inte om du hittat flaskor än med Ica MAXI hade för 20-40 kr flaskan (3 olika storlekar).

/ HumDis
  • Granbarr

tvåbarnsmamma21: Du har plockat bären för tidigt, tidiga bär innehåller mycket petkin som gör att det blir gele. Vänta ett tag också kokar du ny saft av de mer mogna bären så ska du se att det blir bra. Nu får du njuta av gele istället.

Svar på tråden Flaskor till hemkokt saft?