Inlägg från: Thursday |Visa alla inlägg
  • Thursday

Flytt-tips!!!

Du har fått en hel del bra råd som jag håller med om, men jag säger emot lite också Jag flyttade åt en kompis senast igår (Och flyttade själv till hus för ett år sen.)

Papperspåsar och konstiga byttor med saker i är värdelöst. Så mycket som möjligt ska packas i fyrkantiga likadana flyttkartonger. Absolut det enklaste för folk att bära och fixa. Det är att bära ut från lägenhet till flyttbil som tar tid och allting där man måste tänka "oh, hur ska jag ställa den här då?" ökar den tiden. Håll utkik på Blocket efter kartonger, finns ofta till bra pris men försvinner fort.

Skriv inte på kartongerna vad det är i. Numrera alla kartonger löpande med siffra uppepå och på sidan, och skriv vad det är i på ett papper som ni håller reda på. Då slipper ni gå igenom och lyfta alla kartonger för att se vad som är i, utan kollar på listan och tar fram rätt kartong.

Flytta saker ni är rädda om i förväg om ni har möjlighet. Ofta får man ju det nya ett tag i förväg och kan köra t.ex. stereo, dator, krukväxter, lådan med det allra finaste porslinet och prydnadssakerna så att det säkert klarar sig.

Se till att ha massor av kall läsk, bananer och kakor till flytthjälpen under dagen.

Svar på tråden Flytt-tips!!!